شاکری: ساخت و ساز در حاشیه رودخانه دارآباد با مجوز کمیسیون ماده 5

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر گفت: با وجود مخالفت وزارت نیرو با ساخت و ساز در حاشیه رودخانه دارآباد، اما کمیسیون ماده 5 مجوزهای لازم را صادر کرده است.

شاکری: ساخت و ساز در حاشیه رودخانه دارآباد با مجوز کمیسیون ماده 5به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: دو نکته را باید در این جلسه عنوان کنم نخست اتفاق عجیبی بود که بانک مرکزی برای خرید خودرو انجام داد.

وی افزود: بانک مرکزی بودجه‌ای بالغ بر 1 میلیون دلار برای خرید خودرو اختصاص داد که بر اساس این اعتبارات هزار و 100 خودرو با وام 25 میلیونی به فروش می‌رسد این مبلغ دقیقا برار با اعتبار تکمیل پروژه‌های حمل و نقل پایتخت در سال 94 است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: با توجه به این که تمام این خودروها بعد از فروش وارد کلان شهرها به ویژه شهر تهران می‌شود نیاز است معابر شهری را دو برابر کنیم.

شاکری افزود: نکته دیگری که باید یادآور شوم در حریم کیفی رودخانه دارآباد در محدوده خرگوش دره  کمیسیون ماده 5 مجوز ساخت و ساز در 60 هزار متر مربع از حریم این رودخانه را صادر کرده در شرایطی که مسئول حفظ این اراضی وزارت نیرو است.

وی بیان کرد: وزارت نیرو و محیط زیست با این ساخت و ساز مخالف هستند ، اما در مصوبات شورای عالی ساخت و ساز با آن موافقت شده است که در این شرایط مقدار زیادی از فضای سبز در حال نابودی است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: خواسته ما لغو این مصوبه است، اما شهردار منطقه یک در برابر آن مقاومت می‌کند و اقدام به فروش آن در روزنامه‌ها کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار