جهت‌گیری دانشگاه‌ها باید تغییر کند/نیروی جوانی از نفت و گاز مهم‌تر است

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: جهت گیری دانشگاه‌ها باید عوض شود آن زمان است که می‌فهمیم نفت و گاز مهم نیست بلکه جوانانمان مهم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای خانواده فناوری شریف که صبح امروز سه شنبه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: فارغ‌التحصیلان ما نقش مهمی در حوزه علم و فناوری کشور دارند. اتفاق مهمی که باید بیفتد این است در زمینه فرهنگ‌سازی برنامه‌هایی را اجرا کنیم که این مساله در یکی دو سال اخیر اتفاق افتاده است. 

وی تاکید کرد‌: سرمایه ما نیروی انسانی ماست که پایه اقتصاد است و زمانی که سرمایه ما نیروی انسانی باشد دانشگا‌ه‌های ما پیشرفت زیادی خواهند داشت.

ستاری خاطر نشان کرد: سالیان سال است که انتقال تکنولوژی را در قراردادهایمان نوشته‌ایم این مساله به این دلیل است که تصور ما نسبت به تکنولوژی و صنعت غلط است از این رو باید جهت‌گیری دانشگاه‌ها عوض شود آن زمان است که می‌فهمیم مهم نیست نفت و گازمان را ببرند مهم جوانان هستند که از دست نروند‌. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: با این تفکرات سعی کرده‌ایم اتفاقات خوبی در حوزه علم و فناوری بیفتد این جهت گیری جدیدی است که باید در رویکرد جدید اقتصاد ایجاد شود که همه ما باید اخلاق 150 ساله نفتی را کنار بگذاریم نگاه ها باید عوض شود ما نیازمند رویکردهای جدید هستیم.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاران فوق‌العاده‌ای در کشور داریم این سرمایه گذاران می‌توانند پایه اقتصاد دانش‌بنیان را در حوزه پژوهشی و در حوزه مرز دانش ایجاد کنند. 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: فرهنگ کارآفرینی را در کشورمان ایجاد کنیم و در 100 سال گذشته این فرهنگ را با پول نفت سرکوب کرده‌ایم به‌ بچه‌هایمان یاد نداده‌ایم کارآفرین شوند بلکه گفته‌ایم کارمند نفت شوند. 

فرهنگ اصلی را از بین برده‌ایم و با این روشها نمی‌توانیم مملکت را بچرخانیم اگر نگرش‌هایمان را عوض کنیم خوشبختانه اتفاق بزرگی در کشورمان خواهد افتاد‌. 

وی اظهار داشت: اگر با هم باشیم می‌توانیم آینده شریف را بسازیم و تبدیل به دانشگاهی مدرن که چشم آن به پول دولت نباشد می‌شویم. اگر به فارغ التحصیلانمان متعهد باشیم و بعد از دو تا 5 سال به فارغ‌التحصیلانمان کمک کنیم و از آنها حمایت لازم را به عمل آوریم فرهنگ‌سازی درست در کشورمان جا خواهد افتاد. 

جایزه مصطفی از سوی دولت تامین نمی‌شود‌ 
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم دستاوردهای خانواده فناوری شریف بیان کرد: جایزه مصطفی به هیچ عنوان حتی یک ریال از پول دولت تامین نمی‌شود و تامین بودجه جایزه مصطفی به صورت وقف صورت می‌گیرد. 

وی تاکید کرد: اصرار همه بر این است این جایزه با پول دولت اجرا نشود و خوشبختانه مبلغ جدیدی برای این جایزه در نظر گرفته شده است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
اگر بازنشستگان چندشغله به جوانان بیکار , فرصت دهند