تایم: افزایش حملات موشکی علیه داعش کارساز نیست

مجله تایم در گزارشی افزایش حملات موشکی علیه داعش را تلاشی بیهوده و ناکارآمد دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مجله تایم در مقاله‌ای به قلم "مارک تامپسون،" نوشت: فقط چند ساعت از حملات تروریستی پاریس گذشته بود که جنگنده‌های فرانسه برای مبارزه با داعش راهی سوریه شدند. این جنگنده‌ها بارها مواضع داعش در شهر رقه را هدف قرار دادند. نکته مهم اینجاست، با توجه به هزینه سرسام‌آوری که حملات موشکی با خود به همراه دارد، آسیب اندکی به داعش وارد می‌شود و بدتر آنکه، ضرباتی که داعش به کشورهای مورد حمله قرار گرفته وارد می‌کند، بسیار زیاد و قابل توجه است.

تایم در ادامه این گزارش نوشت: در حقیقت تناسبی میان حجم هزینه‌های نظامی که علیه داعش صرف می‌شود، و آسیبی که به مردم و کشور فرانسه وارد شده است وجود ندارد. داعش مانند یک آتش است که بی‌وقفه در حال سوزاندن است؛ اما راهکار خاموش کردن آتش، بمباران آن نیست. موضوع خیلی ساده است، داعش استفاده از هر ابزاری را به خوبی فرا گرفته است. آنها به جای استفاده از کابل مسی برای برقراری ارتباط، از فیبر نوری، امواج رادیویی و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. آنوقت تمام حواس ما بر بمباران بیشتر داعش متمرکز شده است.

 مقامات پنتاگون معتقد هستند تا زمانیکه با حملات متعدد، داعش را در خانه تحت فشار قرار داده و فرصت اقدامی اضافی به آنها داده نشود، این گروه افراطی دست‌کم از انجام اعمال تروریستی در کشورهای دیگر جهان بازمی‌ماند. اگر هسته مرکزی آتش مهار شود، از پراکنده شدن شعله‌ها جلوگیری شده است.

تایم در ادامه نوشت: حملات جمعه شب در پاریس با 132 کشته و بیش از 350 مجروح نشان داد این نگرش درباره داعش صدق نمی‌کند. باید در برابر داعش چکار کرد؟ حملات موشکی را افزایش دهیم؟ به دفاع بپردازیم و آژانس‌های جاسوسی را برای یافتن هر توطئه‌ای از سوی داعش تقویت کنیم؟ در پذیرش پناهجویان تجدیدنظر به عمل آید؟ بهترین استراتژی برای نابودی داعش تلفیقی از تمام این راهکارها است. باید در عین توجه به حملات نظامی به عملیات دفاعی نیز توجه داشت. 

داعش بر تعداد حملات تروریستی خود افزوده است و در کمتر از یک ماه علاوه بر پذیرفتن مسئولیت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه، انفجار در بیروت، پایتخت لبنان، و حملات تروریستی پاریس ،پایتخت فرانسه، را نیز برنامه‌ریزی کرده است. ارتش آمریکا ناو جنگی دیگری در خلیج فارس مستقر کرد و با مقامات فرانسه و روسیه برای انجام حملات موشکی بیشتر مذاکراتی انجام داد. بسیاری از کارشناسان و ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا با این تصمیم مخالفت کرده‌اند. آنها معتقدند حملات بیشتر، موجب آشفته شدن اوضاع می‌شود و ائتلاف بین المللی باید فکر دیگری برای مقابله با داعش کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار