تلاش آمریکا برای حذف درآمد نفتی داعش

ماه گذشته جنگنده‌های آمریکا به 175 هدف در بزرگترین منطقه نفتی تحت کنترل گروه تروریستی داعش در سوریه حمله کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا برای از بین بردن درآمدهای نفتی گروه تروریستی داعش، ماه گذشته 175 هدف مهم را در بزرگترین منطقه نفتی تحت کنترل این گروه هدف حمله قرار داد. کارشناسان معتقدند داعش از این منطقه نفتی روزانه بیش از 1 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

در روزهای گذشته 116 تانکر نفت‌کش داعش هدف حمله جنگنده‌های آمریکا قرار گرفت. در حملات مذکور همچنین به سکوها و مخازن نفتی تحت کنترل داعش حمله شد.

آمریکا تاکنون از هدف قرار دادن زیرساخت‌های نفتی سوریه خودداری می‌کرد؛ اما پس از حوادث پاریس بر شدت و وسعت حملات خود افزوده است.

بنابر اعلام پنتاگون، حملات اخیر خسارات شدیدی به مناطق نفتی داعش وارد کرده است و بر میزان درآمد آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. به گفته مقامات نظامی آمریکا، هدف از این حملات نابودی کامل تأسیسات نفتی سوریه نیست؛ بلکه هدف از آن‌ها وارد کردن خسارات به شکلی است که داعش برای مدتی طولانی نتواند از آن‌ها کسب درآمد کند و ناچار به تخلیه آن‌جا شود.

مقامات پنتاگون همچنین تأکید کردند: «قصد نداریم به این مناطق مانند پالایشگاه شهر بیجی حمله کنیم.» خسارات وارد شده به پالایشگاه بیجی عراق به حدی است که آن را غیر قابل استفاده و ترمیم کرده است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار