کاهش وزن با عصاره اسفناج

عصاره اسفناج حاوی تیالاکوئید ها می‌باشد که ولع خوردن را تا 95 درصد کاهش و روند کاهش وزن را تا 43 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، Hedonic hunger اصطلاحی است که اشاره به ولع خوردن بسیاری از افراد به مواد غذایی ناسالم مانند شیرینی جات و فست فود می‌کند و دلیل اصلی چاقی و عادت غذایی ناسالم می‌باشد.

 این مطالعه نشان می‌دهد که تیالاکوئیدها تولید هورمون‌های سیری را افزایش و ولع خوردن را کاهش می‌دهند و درنتیجه به کنترل بهتر اشتها و عادت سالم غذا مثل  عصاره اسفناج خوردن منجر می‌شوند و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. آنالیز ما نشان می‌دهد که خوردن یک نوشیدنی حاوی تیالاکوئید ها قبل از صبحانه، ولع خوردن را کاهش می‌دهد و فرد را در طول روز سیر نگه می‌دارد."
 
این مطالعه بر روی 38 خانم دارای اضافه وزن به مدت 3 ماه انجام شد. هر روز صبح قبل از صبحانه، شرکت کنندگان نوشیدنی سبز داشتند. به نصف شرکت کنندگان 5 گرم عصاره اسفناج داده شد و به نصف دیگر، دارونما داده شد. شرکت کنندگان نمی دانستند در کدام گروه قرار گرفته‌اند. تنها دستورالعملی که به شرکت کنندگان داده شد دریافت یک رژیم متعادل شامل 3 وعده در روز و اجتناب از پرداختن به رژیم دیگری بود.

 در این مطالعه، گروه کنترل حدود 3.5 کیلوگرم کاهش وزن داشتند در حالی که گروهی که تیالاکوئید دریافت کردند 5 کیلوگرم کاهش وزن نشان دادند. همچنین در گروه مورد، پایبند بودن به 3 وعده غذایی در روز آسانتر گزارش شد و هیچگونه ولع خوردن را گزارش نکردند.
 
غذاهای فرایند شده مدرن، سریعاً هضم می‌شوند و درنتیجه هورمون‌های موجود در روده که مسئول ارسال سیگنال‌های سیری به مغز و مهار احساس ولع و هوس هستند، نمی‌توانند به خوبی عمل کنند. غشای برگ سبز تیالوکوئیدها فرایند هضم را آهسته می‌کنند و به هورمون‌های روده‌ای زمان کافی برای آزاد شدن می‌دهند و پیام رضایت و سیری به مغز می‌رسد.

در نتیجه مدت زمان هضم غذا مهم می‌باشد و در مورد سیستم هضم غذا مشکلی وجود ندارد اما غذاهای مدرن نیمه آماده سبب می‌شوند تا دستگاه گوارش به خوبی کار نکند. اما تیالاکوئید ها فرآیند هضم را طولانی کرده و احساس سیری را به وجود می‌آورند. و به این معنی است که ما قادر خواهیم بود بدون خوردن میان وعده‌ها و غذاهای غیرضروری و ناسالم مانند شیرینی جات، چیپس و... به رژیم پایبند باشیم.


منبع:برترینها

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: اسفناج ، لاغری ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار