شبکه‌های اجتماعی در معرفی جاذبه‌های گردشگری نقش دارند

ضمن اینکه کاتالوگ‌های کاغذی هم جایگاه خودش را دارد، ولی باید از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی، مجازی و وب‌سایت‌ها برای معرفی قدرتمند جاذبه‌های ایران کمک بگیریم.

غلامحسین حسینی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری گفت: طبق سند چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و سیاست‌های برنامه ششم که در حال تدوین است، باید به 20 میلیون ورودی در حوزه گردشگری خارجی برسیم. در این راه رسانه و تبلیغات نقش مهمی دارند. بعضی از کشورها تبلیغاتی از جاذبه‌های کشور خود ارائه می‌دهند، در صورتی که فقط 20 درصد به واقعیت نزدیک است؛ اما کشور ما با این همه عظمت تاریخی، طبیعی و انواع جاذبه‌های گردشگری در بحث تبلیغات ضعیف بوده است.

وی افزود: ما در بحث تبلیغات رسانه‌ای در حوزه گردشگری، یک فعالیت هدفمند می‌خواهیم که هم‌افزایی داشته باشد. ما در حوزه تبلیغات رسانه‌ای گردشگری کارهای پراکنده داریم. هر کس به سلیقه خود کاری برای معرفی ایران انجام می‌دهد اما باید ابتدا مخاطب خود را بشناسیم که از حوزه گردشگری ما چه می‌خواهد. براساس همین شناخت، برنامه‌ریزی داشته باشیم و تبلیغات در این زمینه انجام دهیم. تا چشم‌انداز 20 میلیون گردشگر تحقق پیدا کند.

وی در خصوص شیوه تبلیغات اظهار داشت: باید از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم. ضمن اینکه کاتالوگ‌های کاغذی هم جایگاه خودش را دارد، ولی باید از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی، مجازی و وب‌سایت‌ها برای معرفی قدرتمند جاذبه‌های ایران کمک بگیریم.

وی ادامه داد: حدود 5 میلیون گردشگر در سال 2014 داشتیم، البته اتفاقی که در سال 2014 افتاد این بود که سالانه باید 6 درصد رشد گردشگر ورودی می‌داشتیم که این رشد به حدود 10 تا 12 درصد رسید و عقب‌افتادگی در سال‌های گذشته جبران شد.

حسینی عنوان کرد: برای تحقق چشم‌انداز باید ارگان‌ها، رسانه ملی و بخش خصوصی با ادبیات صحیحی وارد این قضیه شوند و با حضور در نمایشگاه‌های خارجی حمایت‌هایی در حوزه گردشگری داشته باشند.

وی اظهار داشت: در توسعه گردشگری بخش اصلی رسالت ما توسعه زیرساخت‌های داخلی است. از طرفی در حوزه گردشگری، ایران 100 است. ما باید بتوانیم این 100 را نشان بدهیم و تبلیغات کاذبی در این حوزه نیاز نیست؛ چرا که فقط مکان‌های تاریخی در ایران وجود ندارد. در کنار آن آداب و سنتی داریم که برای گردشگر مهم است. همچنین نقاط ناشناخته در کشور زیاد داریم، زمانی که یک گردشگر به ایران وارد می‌شود، اولویتش اصفهان و شیراز است. این دو استان جایگاه ویژه‌ای دارند اما ما باید نقاط دیگر کشور با اقلیم‌های متفاوت را هم به گردشگران نشان بدهیم.

وی عنوان کرد: ایران سراسر نعمت و فرصت است و ما باید به خاطر این نعمت شکرگزار باشیم و عظمت و قدرت ایران را شایسته به جهان معرفی کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری، نیازمند یک انقلاب هستیم. ما باید در زمینه تبلیغات تخصصی‌تر عمل کنیم و کسی که پفک ما را تبلیغ می‌کند، نباید با همان صورت ایران ما را هم تبلیغ کند. بلکه باید تخصصی‌تر با ادبیات خاص به معرفی ایران بپردازیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار