باقر لاریجانی: آزمون پزشک خانواده آذرماه امسال برگزار می‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به موقعیتی که داریم، اگر یک نقشه علمی ترسیم کنیم، می‌توانیم مرجعیت علمی منطقه را در دست بگیریم.

آزمون پزشک خانواده آذرماه امسال برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه  علمی پزشکی اشگاه خبرنگاران جوان باقر لاریجانی معاون وزیر بهداشت در دومین نشست هم‌اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: باید به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان، ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها و علم نافع توجه کرد.

وی با بیان اینکه در شاخص اینویشن در رتبه 120 دنیا هستیم و در آموزش عالی و کلاس دانشجویی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم، گفت: مقطع تحصیلات تکمیلی در کشور 20 تا 70 درصد افزایش یافته و تعداد اساتید به 18 هزار نفر رسیده، اما هنوز با شاخص برنامه حرکت نمی‌کنیم و 150 تا 200 هزار پرستار در کشور کم داریم و 70 تا 80 درصد مرگ و میر به دلیل بیماری‌های غیرواگیر است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در شاخص تولید علم در رتبه 17 دنیا جای داریم، یادآور شد: با توجه به موقعیتی که داریم، اگر یک نقشه علمی ترسیم کنیم، می‌توانیم مرجعیت علمی منطقه را در دست بگیریم.

لاریجانی گفت: دانشگاه‌های ما باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند، زیرا این دسته دانشگاه‌ها ماموریت‌محور و با صنعت ارتباط برقرار می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت عنوان داشت: یکی از چالش‌های نظام سلامت اعتیاد است و البته باید به بحث پزشک خانواده هم توجه کنیم که البته آزمون ورودی پزشک خانواده آذرماه امسال برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم در سال جدید هم یک آزمون سنجش عمومی برای پرستاران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نتوانستیم توزیع بهینه در توسعه علمی کشور داشته باشیم، اظهار داشت: 46 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تهران هستند.

لاریجانی در پایان با اشاره به لزوم اهمیت توجه به اخلاق حرفه‌ای و حفاظت از دانشجویان برای تحصیل در کشور خاطرنشان کرد: قرارداد جذب 1000 دانشجو با کشورهای فارسی زبان بسته شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: معاون ، وزیر ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار