قائید رحمت: روان درمانی در بیمه‌ها جایگاه محکمی ندارد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه‌ها، با وجود هزینه‌های هنگفت خدمات روان درمانی، زیر بار پوشش هزینه‌های این بخش از درمان نمی‌روند.

قائید رحمت: روان درمانی در بیمه‌ها جایگاه محکمی نداردعباس قائیدرحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در دنیا خدمات روان درمانی جزء برنامه‌های اصلی و اساسی بخش سلامت در جامعه تلقی می‌شود در حالی که در کشور ما، بیمه‌ها زیر بار هزینه‌های بالای روان درمانی نمی‌روند.

وی تصریح کرد: بخش سلامت باید بپذیرد که با تحت حمایت قرار دادن بیماران روحی و کاهش هزینه‌های روان درمانی کمک بزرگی به ارتقاء سطح سلامت و بهداشت جامعه می کند.

سخنگویکمیسیون اجتماعیمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود دولت در پرداخت هزینه‌های درمانی امری ضروری است، افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بیماران روحی، از دست دادن شغل وضعیت نابسامان اقتصادی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین با تحمیل هزینه‌های درمانی نه تنها بهبودی در آن‌ها حاصل نمی‌شود بلکه روز به روز تعداد افراد بیمار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها فقط بخش دارو درمانی و درمان‌های پزشکی را حمایت می‌کنند، تاکید کرد: این بیماران علاوه به دارو درمانی و درمان‌های پزشکی، برای بهبودی قطعی و کامل نیاز به روان درمانی و خدمات مددکاری اجتماعی دارند که متاسفانه هیچ حمایتی در این خصوص تاکنون صورت نگرفته است.

قائیدرحمت گفت: متاسفانه وضعیت بیمارستان‌های روحی و روانی متناسب با شرایط و استانداردهای‌ جهانی نیست و با کمبود تخت، نیروهای انسانی متخصص، تجهیزات، امکانات و زیر ساخت‌های لازم مواجه هستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار