مگر عقلمان را از دست دادیم که با 3 هزار نفر بجنگیم!

سامری: اتفاقات گرگان، سناریوی از پیش تعیین شده بود/ بدترین رفتارها با ما شد

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان، اتفاقات پایان دیدار این تیم برابر شهرداری گرگان را سناریویی از پیش تعیین شده می‌داند.

حماد سامری در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حوادث دیروز گرگان گفت: بازی شهرداری و پالایش نفت دیدار پرتنشی بود که در حضور 3 تا 4 هزارتماشاگر پرشور و متعصب برگزار شد که این موضوع روی روند بازی تاثیرگذار بود. 

سرمربی تیم پالایش نفت آبادان با تاکید بر اینکه ما نه با تیم گرگان، نه با تماشاگران این مشکلی نداشتیم، اضافه کرد: من هرگز درباره نحوه داوری هم صحبت نکرده و نمی‌کنم. ما در پایان، بازی را با یک پرتاب باختیم و شکست تلخی را تجربه کردیم. به احترام تماشاگران پرشور گرگانی نمی‌خواستیم حاشیه‌سازی کنیم اما متاسفانه در پایان بازی، اتفاقاتی افتاد که از پیش مانند سناریو طراحی شده بود. 

وی ادامه داد: پس از تحمل آن‌همه حاشیه، گرگان را ترک کردیم و حرفی هم نزدیم ما متاسفانه امروز در سایت‌های خبری مطالبی خواندم که همه چیز را وارونه‌ نشان داده بودند. حالا هم برای روشن شدن اذهان عمومی، آنچه را پس از بازی در گرگان اتفاق افتاد، بازگو می‌کنم. 

سامری با اشاره به اتفاقاتی که هنگام برگزاری بازی در سالن گرگان اتفاق افتاد، افزود: در برخی لحظات بازی اتفاقاتی افتاد که باعث توقف بازی شد. برای نمونه یکی از تماشاگران گرگانی سوت داوران مسابقات بسکتبال را با خود به سالن آورده بود و زمانی که بازیکن ما مالکیت توپ را در نیمه زمین خودمان در اختیار داشت، آن سوت را به صدا درآورد. بازیکن ما هم هاج و واج مانده بود و همین موضوع کافی بود بازیکنان شهرداری توپ را از وی بگیرند و آن را وارد سبد ما کنند. شبیه این اتفاق یک بار دیگر هم در جریان بازی افتاد و ما از این صحنه فیلم هم گرفته‌ایم. ما این بازی را با اختلاف 2 امتیاز باختیم، یعنی این صحنه‌ها در نتیجه بازی هم تاثیر مستقیم داشت.

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان درپاسخ به این پرسش که آیا این موضوع را به ناظر بازی گزارش دادید؟ توضیح داد: بله، سرداور و ناظر محترم بازی هم این موضوع را تایید کردند. من گفتم باید یک نفر به این موضوع رسیدگی کند، چون ما متضرر می‌شویم. بالاخره بازی به دلیل این موضوع هم متوقف شد و آن‌ها از تماشاگران خواستند، آن سوت را به صدا درنیاورند. 

به احترام تماشاگران پرشور گرگانی نمی‌خواستیم حاشیه‌سازی کنیم اما متاسفانه در پایان بازی، اتفاقاتی افتاد که از پیش مانند سناریو طراحی شده بود.
وی ادامه داد: در مقطع دیگری از بازی تماشاگرانی که پشت نیمکت ما حضور داشتند، شروع به سنگ‌پران به سمت ما کردند و این موضوع باعث شد سرپرست تیم ما  بچه‌های نیمکت‌نشین را به رختکن بفرستد تا آسیب نبینند. البته 5 بازیکن اصلی ما در زمین بودند و ما بازی را متوقف نکردیم. بیش از 10 قطعه سنگی را که به سوی ما پرتاب شد، برداشتیم و به ناظر بازی و سرداور نشان دادیم. حتی آقای خمجانی هم پس از مشاهده آن سنگ‌ها از نیروی انتظامی خواست مداخله کند و جلوی پرتاب سنگ را بگیرد. امروز در کمال تعجب، در برخی سایت‎‌‌ها خواند که اصلاً سنگی درسالن نبوده است! و اگر هم بوده از آبادان به گرگان آورده شده است!

سامری با انتقاد از مطالبی که در برخی رسانه‌ها درباره وقایع دیشب گرگان منتشر شده، گفت: غیر از سنگ، هرچیز دم دست برخی تماشاگران بود هم به سمت ما پرتاب می‌شد من حتی یک سکه را هم که با آن نشانه گرفته شدیم، برداشتم و به آن‌ها نشان دادم که آقای دوست به مزاح گفت آن سکه را به من بدهید. 

سرمربی تیم پالایش نفت آبادان ادامه داد: با همه این احوال بازی که تمام شد، ما به گرگانی‌ها تبریک گفتیم و خواستیم تیم را داخل رختکن ببریم. در این بین چون برخی افراد فکر کردند ممکن است اتفاقات بازی به ضررشان تمام شود، این سناریو را برای ما درست کردند تا حوادث بازی را تحت الشعاع حاشیه‌های پایانی آن قرار بدهند. 

اگر 20 نفر ما هم برای درگیری به سالن می‌رفتند در برابر آن جمعیت کاری از پیش نمی‌بردیم! مگر ما عقلمان را از دست داده بودیم یا از جانمان سیر شدیم که با آن جمعیت درگیر شویم؟!
وی درباره حضور مربی این تیم بیرون از رختکن پالایش نفت اظهار کرد: در پایان بازی محسن داوری، سرپرست تیم ما همه بازیکنان را به رختکن فرستاد و فقط خودش و امین خویشکار، که یکی از مربیان پالایش نفت است رفتند که برگه بازی را بگیرند. این موضوع مصادف شد با حضور تماشاگران گرگانی در زمین برای خوشحالی. زمانی که خویشکار و داوری در راه بازگشت به رختکن بودند، با ازدحام شدید جمعیت در راهرو مواجه می‌شوند. کمک مربی ما سعی می‌کند راه را برای خود باز کند و داوری هم همین کار را می‌کرده اما کسی که مامور عکاسی و حاشیه‌سازی بود، از این صحنه‌ها عکس می‌گیرد و موضوع به گونه‌ای جلوه داده می‌شود که همکاران من در حال درگیری‌اند! 

سامری با تاکید بر اینکه همه ایران با جو گرگان آشان هستند، اضافه کرد: در یکی از عکس‌ها دست محسن داوری بالاست و اینطور ادعا شده که وی در حال سیلی زدن به محمدحسن طیبی، سرپرست شهرداری گرگان است! خدا را شکر که جناب طیبی مصاحبه کرد و صادقانه این موضوع را تکذیب کرد. همه با سابقه محسن داوری، سابقه بازیکنان و مربیان نفت آبادان آشنایی دارند. این تصاویر هم ارزش قانونی ندارد و قابل استناد نیست. از سوی دیگر آقایان طیبی و داوری سالهاست که با هم دوست و همکارند و همانطور که گفتم سرپرست محترم شهرداری این خبر و ادعای نادرست را تکذیب کرده است. 

سرمربی پالایش نفت آبادان درباره حوادث رختکن این تیم و ورود نیروی انتظامی به این محل، توضیح داد: وقتی مجموعه تیم پالایش نفت آبادان در رختکن بودند، نزدیک 30 تا 45 دقیقه ضرباتی به در و دیوار و پنجره رختکن زده می‌شد  و ما منتظر بودیم، تماشاگران خشمگین از آنجا بروند تا ما هم از رختکن خارج شویم اما پس از حدود 45 دقیقه ماموران نیروی انتظامی وارد رختکن شدند و کمک بنده را به اتهام درگیری بازداشت کردند.

سامری با اشاره به حضور یک فیلمبردار در رختکن تیم پالایش نفت، گفت: هنگام ورود ماموران نیروی انتظامی یک نفر هم با دوربین وارد رختکن شد و شروع به تصویربرداری کرد. این موضوع هم با اعتراض ما روبرو شد. 

وی درباره حضور بازیکنان، کادر فنی و عوامل اجرایی تیم پالایش نفت آبادان در کلانتری گرگان، توضیح داد: متاسفانه بچه‌ها و مربی ما توقیف شدند و به بهانه شکایت شاکی خصوصی آن‌هم به سرعت! به کلانتری فرستاده شدیم. 

سرمربی پالایش نفت آبادان با بیان اینکه ما دنبال محرومیت تماشاگران پرشور گرگانی نیستیم، افزود: من دست تک تک تماشاگران گرگانی را می‌فشارم اما اینکه ما فحش بخوریم، به ما سنگپرانی شود و بی‌اخترامی بشنویم و در آخر هم متهم شویم و صورت جلسه را امضاء کنیم بی انصافی است. اینکه چرا باید از رختکن ما فیلم گرفته شود یک سئوال است، چه کسی مجوز این کار را صادر کرده است؟ وقتی 3 هزار هوادار یک تیم در سالن حضور دارند، مگر ممکن است مربی و سرپرست ما دو نفره برای درگیری آنها وارد عمل شوند؟ اگر 20 نفر ما هم برای درگیری به سالن می‌رفتند در برابر آن جمعیت کاری از پیش نمی‌بردیم! مگر ما عقلمان را از دست داده بودیم یا از جانمان سیر شدیم که با آن جمعیت درگیر شویم؟! 

وی در پایان گفت: متاسفانه برپایه یک عکس گزارشی تنظیم شده و در اختیار فدراسیون قرار گرفته است. تا جایی که از قانون می‌دانم تا زمانی که ناظر بازی چیزی نبیند و نشوند گزارشی تنظیم نمی‌شود. نمی‌دانم این گزارش چطور تنظیم شده که برای رئیس محترم فدراسیون بسکتبال، ذهنیتی علیه ما درست کند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار