سازمان ملل: آموزش و بهداشت یمن در آستانه نابودی است

سازمان ملل اعلام کرد 8 ماه جنگ در یمن، آثار ویرانگری در تمام بخش‌های زندگی مردم این کشور به خصوص در آموزش و بهداشت بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم مدیر عملیات دفتر امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد بخش آموزش و بهداشت یمن بر لبۀ پرتگاه نابودی است.
 
 جان گینگ گفت: ۸ ماه درگیری و جنگ در یمن آثار ویرانگری در تمام بخش‌های زندگی مردم این کشور به جا گذاشته و به خصوص بخش آموزش و بهداشت بیشترین آسیب را متحمل شده است. 

وی تأکید کرد، از ابتدای تجاوز سعودی‌ها به یمن ۲۵۷۱ نفر از غیر نظامیان کشته شده‌اند که از این تعداد ۳۸۱ کودک و ۲۱۴ زن هستند در این مدت همچنین ۳۸۹۷ نفر زخمی شده‌اند که ۶۱۸ کودک و ۴۵۵ نفر از آن‌ها زن هستند. 

کینگ خاطرنشان کرد، کاهش شدید واردات و ممنوعیت صادرات و کاهش درآمدهای عمومی و تجاری به فروپاشی بخش خدمات و شریان‌های گذران زندگی در یمن منجر شده است. 

گینگ افزود: وزارتخانه‌ها دارایی‌های خود را برای خرید لوازم و پرداخت حقوق کارمندان بخش پزشکی و مدارس صرف کرده‌اند ولی هنوز کمبود چشمگیر دارو برای درمان بیماری‌های مزمن حس می‌شود. 

وی از فعالیت سازمان‌های جامعه مدنی یمن، سازمان‌های غیر دولتی و نیز سازمان ملل متحد درباره یمن تقدیر کرد. 

مدیر عملیات دفتر امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان (۱۵ تا ۱۷ نوامبر) از یمن بازدید و با آسیب دیدگان، نمایندگان وزارتخانه‌ها و نیروهای سیاسی دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود. 




انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار