آیین رونمایی از تیزر سینمایی كتاب «دختر شینا»؛

زندگانی: افتخار می‌كنم كه در تیزر سینمایی «دختر شینا» حضور داشتم

امین زندگانی با بیان اینكه امروز در نقطه بحرانی فرهنگ به سر می‌بریم، گفت: سینما و ادبیات باید در این شرایط به هم كمک كنند. چون در شرایطی هستیم كه از هر سو اسطوره‌هایمان مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری حوزه هنری؛ مراسم رونمایی از تیزر سینمایی كتاب «دختر شینا» صبح 30 آبان‌ با حضور چهره‌های فرهنگی هنری و اصحاب ادبیات و سینما از جمله محمد حمزه‌زاده، مرتضی سرهنگی، میثم نیلی، حبیب ایل‌بیگی، امین زندگانی، محمدباقر مفیدی‌كیا، منوچهر شاهسواری، محمدصادق رحمانیان و... در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

این مراسم با رونمایی و اكران تیزر سینمایی از كتاب «دختر شینا» همراه بود كه توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تولید شده و از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شده است. این كتاب حاوی خاطراتی از قدم‌خیر محمدی همسر شهید ابراهیمی است و به همت بهناز ضرابی‌زاده گردآوری و تدوین شده است.

امین زندگانی، بازیگر تیزر سینمایی كتاب «دختر شینا»، در این مراسم ضمن تشكر از كارگردان این تیزر محمدباقر مفیدی‌كیا گفت: به نظر من نباید بگوییم «تیزر دختر شینا» بلكه باید بگوییم «فیلم دختر شینا»؛ چون این تیزر علی‌رغم زمان محدودش آنقدر از احساس و صمیمیت پر بود كه كاركرد یک فیلم كامل را داشت.

وی ادامه داد: من و همسرم به عنوان كسانی كه در این اثر بازی كردیم، همواره نگران بودیم كه نكند نتوانیم آن احساس و صمیمیتی كه در كتاب «دختر شینا» وجود دارد را به خوبی منتقل كنیم، اما امروز كه این اثر را دیدیم بسیار خوشحالم كه با زحمت‌های همه عوامل این اثر از جمله فیلم‌بردار و كارگردان و... این اثر به یک اثر خوب و هنری كه صمیمیت این كتاب را منتقل می‌كند، تبدیل شده است.

زندگانی اظهار كرد: من افتخار می‌كنم كه در این اثر هنری حضور داشتم.

وی با بیان اینكه امروز در نقطه بحرانی فرهنگ به سر می‌بریم، افزود: سینما و ادبیات باید در این شرایط به هم كمک كنند و فرهنگ را ارتقا دهند. چون در شرایطی هستیم كه از هر سو اسطوره‌هایمان مورد هدف قرار گرفته، چه اسطوره‌های ملی و چه اسطوره‌های دفاع مقدس، برای این منظور باید از همه ظرفیت‌هایمان استفاده كنیم.

این بازیگر گفت: اینكه می‌گویند خانواده‌هایی كه در دفاع مقدس درگیر شدند و سرمایه‌های انسانی خود را هدیه دادند، از جنس خاصی بودند و عشق و عاطفه و احساس خانوادگی نداشتند كاملا غلط است، اتفاقا همه این ایثارها و از خود گذشتن‌ها در قالب عشق پا گرفته است و همین عشق بوده كه به آن‌ها چنین جسارت و ویژگی‌هایی داده است.

زندگانی در پایان گفت: ما یک ایران بیشتر نداریم، یک جنگ تحمیلی بیشتر نداشتیم و یک دوره خانواده‌های شهدا را داشته‌ایم و باید قدر آنها را بدانیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار