ارومیه؛

بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان از امکانات فناوری ارتباطی بهره می برند

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنتیت استانداری آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ اینترنت در این استان بیش از 40 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ؛ رضا صوفی زاده در مراسم افتتاح پایگاه جامع اطلاعات حوزه ورزش آذربایجان غربی افزود: با توجه به این میزان ضریب نفوذ، بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان از امکانات فناوری ارتباطی بهره می برند.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز، موضوع فناوری های نوین ارتباطی از جمله مهمترین علائم پیشرفت جوامع به شمار می رود و می تواند در تسهیل دسترسی به اطلاعات و کاهش مشکلات و سفرهای درون و برون شهری مردم مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به افتتاح پایگاه جامع ورزشی آذربایجان غربی اظهار کرد: با افتتاح این پایگاه می توان همه اطلاعات مربوط به رویدادهای ورزشی و آخرین پیشرفت ها و تغییرات تاریخی را ثبت و بررسی کرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنتیت استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: امروزه از پایگاه های داده ای و بانک اطلاعاتی حوزه ورزشی برای سازماندهی و کسب اطلاعات مربوط به هر ورزشکار، مربی و داور حرفه ای شامل نام، جنسیت، سن و سوابق ورزشی استفاده می شود.

پایگاه جامع اطلاعات سرمایه انسانی حوزه ورزش کشور (سامانه مبین) برای نخستین بار و به صورت پایلوت در دو استان تهران و آذربایجان غربی افتتاح شد.

بر اساس این فناوری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی 16 هیات ورزشی و تمامی ادارات ورزش و جوانان شهرستانی را تحت پوشش پایگاه جامع اطلاعاتی قرار داده است

انتهای پیام/ز.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.