پوتین راهی تهران شد

رئیس جمهور روسیه در صدر هیاتی بلندپایه، این کشور را برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در ایران، ترک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، رئیس جمهور روسیه در صدر هیاتی بلندپایه، برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) راهی تهران شده است.

ولادیمیر پوتین، در حالی روز دوشنبه در سفری یک روزه عازم تهران شده است که کرملین ضمن اعلام این خبر، دیدار با حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، و مذاکره با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران را مهم‌ترین دستور کار رئیس جمهور روسیه در تهران عنوان کرده است.

کرملین در بیانیه‌ای ویژه، با اشاره به گسترش روابط دو کشور در عرصه های مختلف و ارتقاء آن به سطح مشارکت راهبردی، تصریح کرد رئیس جمهور روسیه سال 2007 با رهبر انقلاب اسلامی ایران در حاشیه دومین اجلاس سران خزر در تهران دیدار کرد و امسال برای سومین بار در سال جاری با رئیس جمهور ایران دیدار و مذاکره می‌کند.

سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز دوشنبه (2 آذر 1394) با حضور سران 9 کشور جهان از جمله رؤسای جمهور روسیه، عراق، بولیوی، ونزوئلا، گینه‌استوایی، نیجریه و ترکمنستان در تهران برگزار می‌شود.

هم‌زمانی اجلاس تهران با روند نوسان قیمت جهانی نفت و جلب توجه کشورها به استفاده از گاز، محوریت ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر گازی جهان و استقبال کشورها برای حضور پررنگ و در سطح عالی در اجلاس تهران، از جمله مواردی است که این اجلاس را از دوره‌های دیگر متمایز می‌کند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار