زیارت کربلا معادل با زیارت خداوند در عرش اعلی است

آیت‌الله قائم‌مقامی گفت: کرد: در خصوص زیارت حضرت امام حسین(ع) در اربعین آنقدر ثواب ذکر شده که برخی از علما در قرون گذشته احتمال وجوب آن را می‌دادند اما در زمان فعلی حکمی که وجود دارد زیارت مستحب مؤکد است.

آیت‌الله سید محمد قائم مقامی، مدرس سطوح عالی حوزه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: زیارت ایجاد ارتباط عینی و واقعی در برابر ارتباط خیالی و پنداری با خداوند است و در روایت معتبری از اهل بیت(ع) نقل شده که «من زار الحسین بکربلا، کمن زار الله فوق عرشه» یعنی کسی که حرم حسین بن علی(ع) را در کربلا زیارت کند مانند آن است که خداوند را در عرش زیارت کرده است.

آیت‌آلله قائم مقامی تصریح کرد: در خصوص زیارت حضرت امام حسین(ع) در اربعین آنقدر ثواب ذکر شده که برخی از علما در قرون گذشته احتمال وجوب آن را می‌دادند، یعنی همانطور که انسان باید به مکه مکرمه و حج واجب برود، برخی احتمال می‌دادند که زیارت قبر مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) نیز جنبه وجوب دارد اما در زمان فعلی حکمی که وجود دارد زیارت مستحب مؤکد است.

وی افزود: زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در همه اوقات ثواب فراوانی دارد ولی در روز اربعین آنقدر این سفر ارزش پیدا می کند که یکی از نشانه های مؤمن به شمار می‌رود.

آیت‌الله قائم مقامی خاطرنشان کرد: به زائران اربعین حسینی توصیه می کنم در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا جنبه های معنوی و عرفانی را در خود ایجاد کنند و همچنین در این راه با یکدیگر گفتگوی علمی انجام بدهند چرا که در این راه از تمام نقاط کشور و از تمام مذاهب حضور دارند و می‌توانند کار فرهنگی و تبلیغی خوبی را داشته باشند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار