معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام خبر تصویب تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش گفت: طبق ماموریت ارائه شده به دانشگاه علوم پزشکی قم تلاش می شود دانشگاه علم و دین تا پایان سال جاری تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محمد باقر لاریجانی با بیان این که گسترش دانشکده های طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس ضوابط موجود در مسیری که تعریف شده در حال انجام است، عنوان کرد: البته توسعه دانشکده های طب سنتی با ارزیابی و نظارت، پیگیری و انجام می شود.

وی با اعلام خبر تصویب تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که طب سنتی ایران بتواند جایگاه جهانی خود را پیدا کند و با  تحقیقاتی که دانشجویان و متخصصان این رشته انجام می دهند از ارائه اطلاعات و شواهد اشتباه در این حوزه فاصله بگیریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر وجود گذشته درخشان ایران در حوزه طب سنتی، عنوان کرد: در تلاش هستیم  این گذشته درخشان را با مطالعات بالینی خوب و تحقیقات جدید قرین کنیم تا برای کشور و تمام دنیا مفید باشد.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از صحبت های خود به تاسیس دانشگاه علم و دین اشاره و اظهار کرد: در این مورد به دانشگاه علوم پزشکی قم ماموریت داده شده است تا با کمک مراکز تحقیقاتی موجود در قم و نیز به کارگیری اساتیدی که در مراکز تحقیقاتی و آموزشی این شهر حضور دارند  ایجاد این موسسه را به پیش ببرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که تمام ماموریت هایی که به دانشگاه های علوم پزشکی داده شده است به سال 1394 مرتبط است، گفت: لذا امید داریم در سال 1394 بسیاری از این ماموریت ها از جمله ایجاد دانشکده های طب سنتی در دانشگاه های علوم پزشکی و نیز ایجاد دانشگاه علم و دین به پایان برسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
چه عجب!!!!!!!
بالاخره یه حرکت مثبت در تحقق گسترش و احیای طب سنتی انجام شد
آخرین اخبار