وضعیت بازار هنر نسبت به گذشته بهتر شده است

حمایت‌های دولتی برای شناساندن هنرمندان جوان به عرصه تجارت و بازار لازم است.

هنگام تنهایی، هنرمند حوزه تجسمی استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شرایط فعلی بازار هنر و خرید و فروش آثار و کالاهای هنری، نسبت به گذشته بهتر شده است و بویژه در شهر تهران این وضعیت تا اندازه‌ای رضایت‌بخش است.

وی افزود: به اعتقاد من خرید و فروش تابلوها تا حد زیادی به اسم و رسم نگارخانه و اینکه آن گالری با چه نهاد‌هایی در تماس است، بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر می‌بینیم که آثار هنرمندان سرشناس کشور و آنان که نام بلندآوازه‌ای دارند، حتی اگر خالق آثار بسیار فاخر هم باشند به واسطه اینکه هنوز نامی در دنیای هنر کسب نکرده‌اند، آثارشان به فروش نمی‌رسد که من فکر می‌کنم در این بخش باید حمایت دولتی جدی‌تر باشد.

وی ادامه داد: ما هنرمندان جوان باید شناسانده شویم و در بازار هنر فعالیت‌مان را آغاز کنیم. وجود حمایت‌های دولتی از یک طرف و خریدار عمومی از طرف دیگر هر دو حائز اهمیت است. البته به مردم عادی نمی‌‌شود خرده گرفت؛ چرا که خرید آنان به شرایط اقتصادی برمی‌گردد و می‌دانیم که اکثر خانواده‌ها بودجه‌شان به حدی نیست که به راحتی خرید کنند.

وی یادآور شد: در بحث خرید عمومی باید رسانه‌ها تبلیغات بیشتری انجام دهند. فرضاً در شهر اصفهان، مردم اگر توان مالی هم داشته باشند کالاهای تجملاتی می‌خرند و برای کالاهای تجسمی هزینه نمی‌کنند. این مورد فقط و فقط به بحث فرهنگ‌سازی برمی‌گردد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار