نقدی بر سیاست یک بام و دو هوای غرب؛

راست‌نمایی یک دروغ بزرگ؛ "حقوق بشر" قربانی سفسطه

حمایت از حقوق بشر، ادعای دروغ دنیای غرب به بشریت است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باز هم طبق سنوات گذشته یک قطعنامه ضد ایرانی دیگر با دستاویز مضحک حقوق بشری در صحن سازمان ملل متحد به تصویب رسید.(اینجا را کلیک کنید)

ماجرای غریبی است حقوق بشر مورد ادعای غرب و بلندگوهای داخلی‌‌اش! این اولین بار نیست که چنین قطنامه‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصویب می‌شود و آخرین بار نیز نخواهد بود، بیشتر، پیشنهاد تصویب این گونه قطعنامه ها از سوی کانادا مطرح می گردد و عمده رای مثبت به این قعطنامه‌‌ها را اسرائیل، آمریکا و اتحادیه اروپا رقم می‌زنند.

باید توجه داشت مسائل حقوق بشری ابعاد مختلفی دارد که دولت‌ها به عنوان یک ابزار سیاسی به این موضوع نگاه و از آن بهره‌برداری می‌کنند؛ به عبارت بهتر حقوق بشر امروزه یک اهرم فشار برای باج خواهی سیاسی در دست غرب است.

حقوق بشر در پیچ سفسطه غرب

حقیقت این است که مفهوم حقوق بشر، امروزه در غرب، جنبه فردی و منفعت‌طلبانه به خود گرفته است. بررسی موضوع حقوق بشر توسط غرب و ورود غربی‌ها به این موضوع در مورد کشورهای مختلف، نشان دهنده این است که هر گاه در مقطعی، منافع غربی‌ها اقتضاء کند، حقوق بشر به دغدغه‌ای برای آن‌ها تبدیل شده و سردمداران غرب را به بررسی حقوق بشر در کشورهای مختلف و صدور قطعنامه ترغیب می‌کند اما در شرایطی که پای منافع آن‌ها در میان باشد، به موضوع حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی نگاه می کنند و با معیارهایی که غرب در خصوص نقض حقوق بشر در کشورها از جمله ایران مطرح می‌کند، حتی برخی متحدان و دوستان غرب نیز از قاعده مستثنی و ناقض حقوق بشر معرفی می‌شوند. جالب است که نسبت به برخی کشورها که اصول اولیه و بنیادین حقوق بشر در آن‌ها نقض می‌شود، نه تنها هیچ قطعنامه‌ای تصویب نمی‌شود بلکه همواره مورد لطف غرب نیز هستند و عملکردشان در راستای حقوق بشر قلمداد می‌گردد.


حقوق بشر در پیچ سفسطه غرب

نوع نگاه غرب به حقوق بشر، در مجموع نگاهی صادقانه نبوده و علاوه بر اشکالات ماهوی، حتی با همان معیارهای غربیِ حقوق بشری نیز مصادیق نقض حقوق بشر یکسان نیستند و برخورد و استانداردهای دوگانه بر این نگاه حاکم است.

امروز لیبرال دموکراسی غرب، در افکار عمومی ملت‌ها با مخالفت‌های روزافزون مواجه شده است و با افزایش نفرت جهانی از آمریکا، دولت این کشور در حضیض ذلت و شکست سیاسی قرار دارد و عملاً در دنیا منزوی شده است. جمهوری اسلامی ایران طرفدار و مروّج این تفکر است که حیات بشری بر سه اصل «معنویت، عقلانیت و عدالت» استوار است.

همانگونه که مقام معظم رهبری بارها اشاره فرموده‌اند، در مسائلی همچون حقوق بشر، حقوق اقلیت‌ها، مبارزه با تروریسم، حقوق زنان، برابری دولت‌ها، ممنوعیت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و انرژی هسته‌ای، ما باید مدعی باشیم نه غربی‌ها چرا که مواضع ما کاملاً بحق است و این غرب است که آشکارا و با بی‌شرمی داعیه حقوق بشر دارد.

بنابراین حق آن است که در همه مجامع و مراودات، با اعتماد به نفس کامل و با رویکردی فعال، این مواضع اصولی را به طور مستمر بیان کنیم و سلطه‌گران را با چالش‌هایی جدی روبرو نماییم.

از یاد نبریم که در ایران باستان و در دین اسلام، توجه جدی به حقوق بشر شده است و ایران، خود، فریادگر آزادی و عدالت و صلح و امنیت در جهان است.

سیاست یک بام و دو هوای غرب در قبال حقوق بشر و نگاه دوگانه غربی‌ها به این مسأله و نهایتاً ارائه گزارش‌های یک سویه در این رابطه، نشان از آن دارد که هدف از طرح موضوعات حقوق بشری، نه بهبود وضع حقوق بشر، بلکه اعمال نفوذ بر کشورهای مختلف به قصد امتیازگیری در عرصه‌های مختلف که اغلب بی‌ارتباط با دغدغه‌های حقوق بشری نیز هستند می‌باشد.

حقوق بشر در پیچ سفسطه غرب

جمهوری اسلامی ایران در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل در راستای پیشبرد حقوق بشر در سطح جهان، تاکنون از خود جدیت نشان داده است. مردم و دولت ایران، همواره به دنبال تعامل سازنده با دنیا در حوزه حقوق بشر از طریق گفت‌وگوی همراه با احترام و حسن نیت هستند. در این رابطه، ایران بر این باور است که این قبیل قطعنامه‌ها نمی‌تواند مبنایی برای ارتقاء حقوق بشر باشد. 

دشمنان ملت ایران نیز به افزایش قدرت جمهوری اسلامی معترفند ضمن آنکه بیداری اسلامی، فروریختن ترس ملت‌ها از ابرقدرت‌ها و احساس هویت توده‌های مسلمان، از آثار گرانقدر انقلاب اسلامی و جلوه‌های آشکار و امیدوارکننده پایداری ملت ولایت‌مدار و آزاده ایران اسلامی است.

گزارش علیرضارضائی

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
-
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۴
یه حقوقی هم میذاشتن واسه حمایت از حقوق اختلاسگران ومفتخاران
آخرین اخبار