تبریز؛

رشد 25 درصدی صدور مجوز کتاب در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از رشد 25 درصدی صدور مجوز کتاب در استان خبر داد و گفت: کار جدی در حوزه کتاب الکترونیک انجام نشده و همین امر موجب می‌شود تا مخاطبان خود را از دست بدهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی‌پور در مراسم تقدیر از برترین‌های حوزه کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه در حال حاضر گرایش به کتاب کمتر شده است، اظهار داشت: شیوه‌های اطلاع رسانی در حال حاضر تغییر یافته و باید شیوه‌های تحول زمانی را درک کنیم.

وی گفت: در حوزه کتاب دیجیتال کار کمی کرده‌ایم و اگر نتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم بخشی از مشتریان را از دست خواهیم داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در حال حاضر جوانان به شبکه‌های مجازی گرایش یافته‌اند و ما از این حوزه غفلت کرده‌ایم.

صفی‌پور خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه کتابخوانی رخ داده نیازمند نگاه جدی‌تری است تا حوزه کتابخوانی الکترونیکی متحول شده و رسانه‌های دیجیتال مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کار جدی در حوزه کتاب الکترونیک انجام نشده و همین امر موجب می‌شود تا مخاطبان خود را از دست بدهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در مدت یک و نیم سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا ارتباط موثر و مستمری با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برقرار کنیم و کمترین برخورد صورت گیرد و هم‌افزایی صورت گیرد.

وی یادآور شد: اختلافات میان کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب مشکلات برای کتابخوان‌ها می‌شود و سعی کرده‌ایم تا این حوزه کاهش یابد.

وی اظهار داشت: در حوزه مجوز برای انتشار کتاب در استان رشد 25 درصدی را شاهد هستیم و فضاهای کتابخانه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

صفی‌پور از تخصیص اعتبار برای خرید کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و بیان کرد: از اهدای رایگان کتب جلوگیری کرده‌ایم و کتاب‌ها به کتابخانه‌ها اهداء می‌شود و کتابخانه‌ها می‌توانند از انبار ارشاد کتب را تحویل بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر توسعه کتابخانه‌های روستایی تاکید کرد و عنوان کرد: در حوزه کتابخوانی اقدامات لازم باید در روستاها صورت گیرد.

وی گفت: 170 کتاب به صورت نمادین به ارزش 20 میلیون ریال به کتابخانه مرکزی تبریز اهداء شد و دیگر کتابخانه‌ها نیز می‌توانند کتب اهدایی ارشاد را تحویل بگیرند.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.