رد واردات گندم آلوده به کشور / مشوق‌های حمایتی دولت مستلزم رسیدن به خودکفایی

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی گفت: با توجه به کنترل و نظارت دقیقی که بر مبادی ورودی وجود دارد احتمال واردات گندم آلوده به کشور رد می‌شود.

سید راضی نوری نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واردات گندم گفت: در سال جاری باتوجه به تولید 8 میلیون و 80 هزار تنی گندم میزان واردات نسبت به سال گذشته کمتر بوده اما نمی‌توان تا رسیدن به خودکفایی منکر واردات این محصول به کشور شد.

وی افزود: با توجه به کنترل و نظارت دقیقی که بر مبادی ورودی وجود دارد احتمال واردات گندم آلوده به کشور رد شده و از طرفی تاکنون گزارشی مبنی بر واردات گندم‌های آلوده به کمیسیون کشاورزی نرسیده است.

نوری در ادامه بیان کرد: دولت برای افزایش تولید و کاهش واردات محصول استراتژیکی همچون گندم باید ساز و کار مناسب را به کار گیرد زیرا رسیدن به خود کفایی این محصول موجب رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

نائب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی بیان کرد: بنابراین دولت برای رسیدن به خود کفایی باید کشاورزان را در تمامی مراحل زنجیره تولید اعم از داشت، کاشت، برداشت، اجاره بهای زمین، افزایش خرید تضمینی، نهادها و بیمه محصولات کشاورزی حمایت کنند تا کشاورزان انگیزه کافی برای تولید داشته باشند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۴
من کشاورز
قیمت منصفانه بخرید
صد در صد خودکفا خواهید شد
مگر برخی منافعی در واردات دارن!
آخرین اخبار