هفته هشتم ليگ برتر واليبال

پيروزى هاى ساده مدعيان و شكست متين و كاله

هشتمين هفته رقابت هاى ليگ برتر واليبال با برگزارى ٦ ديدار به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رقابت هاى واليبال قهرمانى باشگاه هاى كشور، ساعت ١٧ امروز با برگزارى همزمان ٦ ديدار وارد هفته هشتم خود شد.

در پايان پرونده اين هفته از رقابت ها با پيروزى تيم هاى پيكان، بانك سرمايه، ثامن الحجج خراسان، متين صالحين ورامين، شهردارى تبريز و شهردارى اروميه مقابل حريفانشان بسته شد.

تيم پيكان تهران كه روز يكشنبه در ديدارى معوقه موفق به شكست آرمان اردكان شده بود،اين هفته  در زاهدان به يك پيروزى ساده و ٣ بر صفر مقابل گوهر كوير زاهدان دست پيدا كرد و ١٦ امتيازى شد. 

تيم دوم جدول رده بندى، هم در اردكان مهمان آرمان بود. شاگردان مصطفى كارخانه در تيم بانك سرمايه موفق شدند، ميزبان خود را شكست داده و به يك پيروزى ديگر دست پيدا كنند.بانك سرمايه با اين برد ١٨ امتيازى شد و تعداد بردهاى خود را به عدد ٦ رساند. بانك سرمايه در اين ديدار ٣ بر صفر به پيروزى رسيد.  

 ثامن الحجج خراسان هم در مشهد پذيراى تيم آلومينيوم المهدى هرمزگان بود. شاگردان جبار قوچان نژاد در اين ديدار حريف خود را با شكست ٣ بر صفر روانه خانه كردند تا چهارمين برد خود در اين مسابقات را كسب كرده و ١٢ امتيازى شوند. 

شهردارى تبريز هم با همين نتيجه ى ٣ بر صفر جواهرى گنبد را در گنبد شكست داد و ١٥ امتيازى شد.

حساس ترين ديدار اين هفته از مسابقات را تيم صدرنشين شهردارى اروميه مقابل كاله در آمل برگزار كرد. اروميه اى ها كه پيكان و بانك سرمايه را در يك قدمى خود مى ديدند براى حفظ اختلاف امتياز خود با رقبا در انديشه پيروزى و كسب امتياز از نبرد با كاله بودند. پيروزى كه دستيابى به آن كار چندان ساده اى هم نبود. اما اين پيروزى براى شهردارى اروميه كسب شد.

 برترى سايپا در نبردى نفس گير
تيم واليبال سايپا موفق شد متين ورامين را در يك ديدار سخت و سنگين با نتيجه ٣ بر ٢ شكست دهد.

اين ديدار به قضاوت مرتضى اكرمى و وحيد پوركاشيان در خانه واليبال و  از ساعت ١٧ آغاز شد. 

تيم متين صالحين ورامين با تركيب مصطفى شريفات، حسام بخششى، بهرام فريد، رحمان داوردي، پرويز پزشكى، وحيد والى و احسن الله شيركوند، با هدايت محمد تركاشوند اين ديدار را آغاز كرد. 

در آن طرف ميدان ناصر شهنازى كه تيمش در هفته هاى اخير با وجود نمايش خوب و منسجم  ، نتوانسته بود نتايج لازم را كسب كند، در اين ديدار مجتبي شبان، مجتبي قليزاده، مهدى رنجبر، جواد حسين آبادى، سامان دژ آرا، رسول نجفى و مصطفى حيدرى را براى رويارويى با متين ورامين به ميدان فرستاد. 

سايپايى ها ست اول اين مسابقه را بهتر آغاز كردند، هرچند در زدن سرويس بعضا اشتباهاتى داشتند اما در كار تيمى نسبت به حريف خود نمايش بهترى ارائه كردند.در اواسط اين ست سايپا اختلاف امتياز اندكى با حريف ايجاد كرد اما نتوانست در حفظ آن موفق نشان دهد.

متين هم در آن طرف ميدان هرچند ابتدا آغازى پر اشتباه داشت، اما رفته رفته به هماهنگى بيشترى دست يافته و در نهايت موفق شد ٢٦ بر ٢٤ برنده ست نخست باشد. 

در ست دوم آغاز بهتر براى شاگردان محمد تركاشوند بود، آنها در اوايل بازى برترى خود را به حريف ديكته كردند ، اما اشتباهات فردى و ضعف در دريافت اول سبب شد در ادامه سايپا بر حريف خود برترى پيدا كند. شاگردان شهنازى اين ست را با اختلاف و با نتيجه ٢٥ بر ٢٠ به سود خود تمام كردند.

در ست سوم سايپا بسيار پر اشتباه ظاهر شد و نسبت به دو ست اول نتوانست انسجام خوبى داشته باشد. ورامينى ها هم با استفاده از اين فرصت از سايپا پيش افتادند. پس از اولين رقت استراحت فنى، ضمن اينكه سرمربى سايپا نكات لازم را به شاگردانش گوشزد كرد، بازيكنان درصد اشتباهات خود را كاهش داده، ابتدا بازى را به تساوى كشانده و سپس از متين پيش افتادند. اين برترى تا پايان ست با شاگران شهنازى بود و در نهايت همچون ست دوم با نتيجه ٢٥ بر ٢٠ به سوز سايپا تمام شد.

ست چهارم در ابتدا پاياپاى پيش رفت اما در ميانه ست باز هم سايپا از حريف پيش افتاد و اين اختلاف امتياز را به عدد ٤ رساند. اين اختلاف سبب شد بازيكنان متين عصبانى شوند و در دقايقى از اين مسابقه با اعتراض به داورى و نظارت مسابقه را به حاشيه ببرند. احسن شيركوند ، ليبرو تيم متين بيشترين اعتراض را به ناظر اين ديدار داشت. ست چهارم با حساسيت بالايى پيگيرى شد و در امتيازهاى پايانى تبديل به ماراتنى سخت شده بود كه در نهايت به نتيجه ٢٥ بر ٢٣ به سود متين تمام شد تا همه چيز به ست پنجم كشيده شود.

ست پنجم را متين با تكيه بر تشويق هوادارن و روحيه بهتر تيمش بهتر از حريف آغاز كرد. اعتراض متينى ها به نحوه قضاوت در اين ديدار هم ادامه داشت. تا جايى كه داور اين ديدار كارت قرمزى در ازاى اين اعتراضات به تيم متين داد.  بازى در اوج حساسيت پيش مى رفت تا اينكه در نهايت ١٥ بر ١٢ به سود سايپا تمام شد. 

اين ديدار در پايان با نتيجه ٣ بر ٢ به سود تيم سايپا ث كبه پايان رسيد. 

سايپا با اين نتيجه ١٠ امتيازى شد و متين به امتياز ١٢ خود دست پيدا كرد.

**نتايج كامل هفته هشتم ليگ برتر واليبال به شرح زير است: 

گوهر كوير زاهدان صفر - پيكان تهران ٣  
بازرگانى جواهرى گنبد - شهردارى تبريز
سايپا ٣ - متين صالحين ورامين ٢  
كاله مازندران يك  - شهردارى اروميه ٣
ثامن الحجج خراسان ٣ - آلومينيوم هرمزگان صفر
آرمان ورزشى اردكان صفر - بانك سرمايه 3

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار