مشهد؛

پیشنهاد شرکت خارجی برای احداث هاب منطقه ای تعمیرات هواپیما در مشهد

یک شرکت سرمایه گذاری خارجی از لیتوانی با مشارکت شرکتی ایرانی برای ایجاد هاب(پایگاه) منطقه ای تعمیرات هواپیماهای کشورهای اطراف و نیز شرکتهای هواپیمایی ایرانی در مشهد اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از این سرمایه گذاری مشترک استقبال و از اجرای آن حمایت خواهیم کرد.

علی رسولیان از حوزه های دیگر سرمایه گذاری در مشهد خبر داد و افزود :پروژه قطار شهری، راه آهن، جاده سازی و ساختمان سازی از فرصت های آماده سرمایه گذاری در خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت ایرانی یاسین مبین شفق توس نیز در این باره گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قصد ایجاد یک پایگاه تعمیراتی هواپیما رابرای شرکت های هواپیمایی ایران و نیز کشورهای منطقه در مشهد داریم.

محسن کریمی افزود: درمرحله نخست اجرای پروژه 12 میلیون دلار و در مراحل بعدی تا سقف 30 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.

کریمی اضافه کرد:در صورت توافق مشترک ،هاب کارگو با فناوری روز اروپا در مشهد اجرا خواهد شد این در حالیست که در حال حاضر امکانات کارگو مناسب برای حمل و نقل هوایی باردر مشهد وجود ندارد.

وی از مزایای اجرای این پروژه در مشهد گفت: اجرای این پروژه نه تنها در ایجاد اشتغال موثر است بلکه زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی را نیز فراهم می کند.

کریمی اضافه کرد: شرکتهای هواپیمایی کشورهای همسایه همچون افغانستان، ترکمنستان و پاکستان هم اینک در زمینه تعمیرات طرف قرارداد شرکت مگنتیک هستند لذا می توانند از ظرفیتی که در مشهد ایجاد می شود بهره گیرند.

وی گفت: این شرکت خارجی عضو اتحادیه اروپایی و مورد تایید آن است و در بخشهای هواپیمایی، راهسازی و ساختمانسازی فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت مگنتیک در این دیدار گفت: شرکت وی از برندهای مهم شرکتهای هواپیمایی در حوزه تعمیرات و بطور کامل مجموعه ای فنی و تخصصی است.

یوناس بوتاتیس(Jonas Butautis) افزود: تاکنون 500 میلیون یورو در لیتوانی و بخشی از آسیا در حوزه های فعالیتی مختلف سرمایه گذاری کرده ایم.

وی ازپروژه های مختلف در دست اجرا در کشورهای آسیایی خبر داد وافزود:ساخت شهر هواپیمایی در مالزی نمونه ای ازپروژه های در دست اجراست.

وی گفت :در صورت اجرای هاب در مشهد مشتریان شرکت مگنتیک از جمله شرکتهای هواپیمایی افغانستان،ترکیه و ترکمنستان می توانند برای تعمیرات هواپیماهای خود به جای انتقال به لیتوانی از مشهد استفاده کنند.

خراسان رضوی با شش هزار واحد صنعتی بطور عمده در بخشهای قطعه سازی، فولاد، سیمان و خودرو و نیز 46 نوع ماده معدنی، از ظرفیتهای سرمایه گذاری قابل توجهی برخوردار است.

انتهای پیام/س

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.