شیراز؛

جلسه هم اندیشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سازمان جهاد کشاورزی فارس

جلسه هم اندیشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سازمان جهاد کشاورزی فارس با حضور تاج گردون و معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس و معاونین و مدیران ستادی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این جلسه ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی فارس در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: کلیه فعالیت های صورت گرفته ثمره تلاش کارشناسان سازمان، مدیریت های شهرستان های مختلف و مراکز خدمات بوده است و با توجه به این که سازمان جهاد کشاورزی فارس 11 در صد تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار دارد نقش بسیار مهمی در تامین امنیت غذایی کشور بر عهده دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به این نکته، که اولویت سازمان در اجرای طرح های بهره ورری و مدیریت صحیح منابع آبی، اجرای الگوی کشت، افزایش گلخانه ها، همکاری و تعامل بیشتر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در خصوص علمی شدن کشاورزی از سنتی به علمی، تولید محصول سالم، ایجاد زنجیره های تولید است افزود: این سازمان تمام تلاش خود را در زمینه افزایش بهره وری آب و منابع تولید برای دستیابی به کشاورزی پایدار انجام خواهد داد. 

در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به این موضوع که کشاورزی نوین با اشتغال بیشتر در واحدهای فرآوری همراه شده و عرضه ی خدمات و نهاده های بیشتری را در بازار به دنبال دارد؛ افزود: این روند به شکل غیر مستقیم به ایجاد اشتغال در مزارع منجر خواهد شد و به این ترتیب بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیر مستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک کرده و در نتیجه موجب خلق فرصت های شغلی جدید می شود. 

قاسمی افزود: در سال زراعی پیش رو 2 طرح بزرگ پهنه بندی و امید در زمینه کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی فارس در حال اجرا است.

وی یاد آور شد: طرح امید در 432 سایت شامل 173 سایت در زمینه محصولات باغی، 259 سایت در زمینه محصولات زراعی و با تنوع 52 نوع محصول مختلف در استان فارس اجرا شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: هدف از اجرای طرح امید در این 432 سایت، ترویج یافته های علمی و تحقیقاتی و ایجاد مزارع و باغات الگویی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان های فارس بوده است.

وی با اشاره به این که افزایش تولید محصولات کشاورزی با انتقال یافته های تحقیقاتی محقق می شود، یاد آوری کرد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی استان فارس، این اقدام مهم ترین نیاز در راستای تامین امنیت غذایی و افزایش تولید محصولات است. 

قاسمی افزود: در جهت اجرای طرح پارسل تاکنون بیش از 615 پارسل در نقاط مختلف استان فارس انجام شده است که هر یک از کارشناسانی که این پهنه ها را تحت پوشش قرار می دهند به عنوان مسئول پارسل قلمداد شده و نقش نظارت فنی و علمی بر کلیه عملیات اجرایی و ترویجی را در محدوده تحت پوشش خود بر عهده خواهند گرفت. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه یاد کرد و گفت: در میان اهداف مورد نظر، بهبود و تقویت رشد اقتصادی و کاهش فقر، بهبود امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی امری ضروری قلمداد می شود.

وی گفت: در کشورما، بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و پیوند های قوی با سایر بخش های اقتصادی، به عنوان موتور و محرک  اولیه رشد اقتصادی عمل می کند. 

تاج گردون افزود: بخش کشاورزی بیشترین سهم نیروی کار را به خود اختصاص داده و با 68 درصد اشتغال و 24 درصد تولید ناخالص داخلی جایگاه ویژه ای دارد. اغلب جمعیت به طور مستقیم به این بخش وابسته بوده و از طریق کشاورزی گذران زندگی می کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس اظهار کرد: با توجه به وظیفه مندی سازمان جهاد کشاورزی فارس در تنظیم بازار،گام های خوبی برداشته شده که از آن جمله می توان به تنظیم بازار میوه شب عید اشاره کرد که نقش بسیار مهمی را بر عهده داشت و امید می رود که در پایان سال نیز به طور منسجم جهت تحقق این مهم اقدام کند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: سازمان ، مدیریت ، استان ، جهاد ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.