اعتصاب بازیکنان لیگ فوتبال اکوادور

بازیکنان دو لیگ دسته اول و دوم اکوادور در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب بازیکنان لیگ فوتبال اکوادور
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بازیکنان دو لیگ سری A  و B  اکوادور در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از 20 میلیون دلار بدهی تیم هایشان به آنها، دست به اعتصاب زدند.

مدیر اتحادیه بازیکنان گفت: امسال از 24 باشگاه حاضر در دسته اول و دوم، 18 تیم به بازیکنان خود بابت حقوق بدهکار هستند، ادوین تنوریو، معاون اتحادیه فوتبالیست های اکوادور (AFE) گفت: ما تصمیم گرفته ایم فعالیت های خود را متوقف کنیم. ما از قانونی استفاده می کنیم که به ما اجازه می دهد درصورت نادیده گرفته شدن حقمان، از کار کردن خودداری کنیم.

وی افزود: این بازیکنان حدود 20 میلیون طلب دارند، این رقم برای سال 2015 است. این فراخوان اعتصاب، که می تواند بر برنامه لیگ آخر هفته تاثیر بگذارد، پس از آن اعلام شد که  فدراسیون فوتبال اکوادور (FEF) با محرومیت باشگاه های بدهکار مخالفت کرد.

فدراسیون فوتبال اکوادور در واکنش به فراخوان اعتصاب، در بیانیه ای گفت: اعتصاب به جای حل مشکلات موجود، آن را تشدید می کند و افزود مسابقات آخر هفته طبق برنامه پیش خواهد رفت.
اکوادور در هر یک از دو به دسته اول و دوم  موسوم به سری آ و ب 12 تیم دارد که معروف ترین آنها LDU کیتو  است که در سال 2008 جام لیبرتادورس را برای این  کشور به دست آورد.

تیم ملی اکوادور که از لحاظ تاریخی یکی از اعضای ضعیف کنفدراسیون آمریکای جنوبی است، رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 را بسیار خوب شروع کرده و با 12 امتیاز از چهار مسابقه در صدر گروه خود قرار دارد. این تیم در شروع مسابقات تیم قدرتمند آرژانتین را 2-0 شکست داد.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار