هشت طرفدار داعش در فیلیپین کشته شدند

هشت نفر از اعضای یک باند تبهکاری در فیلیپین که با داعش بیعت کرده بودند، در درگیری با نیروهای پلیس در جنوب این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این حادثه روز پنجشنبه در منطقه پالیمبنگ در جنوب فیلیپین اتفاق افتاد. این منطقه در طول دهه‌های گذشته صحنه درگیری‌های خشونت آمیزی بوده است.

سرگرد فایلمون تان، سخنگوی نظامیان محلی اعلام کرد: افراد کشته شده از گروه انصارالخلیفه بودند که گروه کوچکی است که سال گذشته با انتشار یک ویدئو در اینترنت حمایت خود را از داعش اعلام کرد.

ارتش فیلیپین اعلام کرده است که حمایت از داعش در این کشور تنها به برخی از باندهای قاچاقچی و تبهکاری محدود شده است که حمایت خود را از این گروه اعلام کرده‌اند.

همچنین بنا بر اعلام ارتش فیلیپین هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که اعضای این باندهای تبهکاری حمایتی از سوی داعش دریافت کرده باشند.

گروه تروریستی ابوسیاف نیز که آمریکا آن را در لیست سیاه خود قرار داده است و تاکنون چهار گروگان‌گیری انجام داده و میلیون‌ها دلار اخاذی کرده است، حمایت خود را از داعش اعلام و با این گروه بیعت کرده است.

در همین حال سخنگوی نظامیان فیلیپین در منطقه مذکور اعلام کرد که پنج پرچم سیاه مشابه پرچم‌هایی که اعضای داعش از آنها استفاده می‌کنند در میان اعضای این باند کشف شده است.

این باند تبهکاری تاکنون چندین فقره آدم ربایی و اخاذی انجام داده است.

در همین راستا، به تازگی گروه انصارالخلیفه از گروهی از تاجران اخاذی کرده و همچنین گاوهای برخی از کشاورزان را دزدیده‌اند اما هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر ارتباط این اقدامات با داعش پیدا نشده است.

وی ادامه داد: این گروه تلاش می‌کند که بتواند محبوبیتی همانند داعش را به دست بیاورد اما در واقع آنها همانند داعش نیستند و تنها اقدامات آنها را می‌تواند در قالب یک باند تبهکاری دانست.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار