يک روزنامه روسی: قطر در انفجار هواپيمای روسيه در سینا دست داشت

روزنامه "پراودا" در گزارشی نوشت قطر یکی از طراحان و ناظران حمله به هواپیمای روسیه در صحرای سینای مصر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک  روزنامه روسی در گزارشی قطر را به دخالت در انفجار هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا متهم کرد.

روزنامه "پراودا" روز جمعه در گزارشی قطر را به مشارکت در سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه که اکتبر گذشته در صحرای سینا اتفاق افتاد و گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، متهم کرد.

یوگنی ساتانوفسکی، رئیس موسسه مطالعات خاورمیانه روسیه، در مصاحبه با این روزنامه گفت: « قطر هم یکی از طراحان و ناظران حمله به هواپیمای روسیه در صحرای سینا است و در صورت لزوم روسیه باید دست به عملیات نظامی بر ضد این کشور بزند.»

ساتانوفسکی افزود: روسیه در حال جنگ با تروریست ها است و مسکو هرگز نمی تواند اجازه بدهد تروریست ها غیر نظامیان این کشور را هدف قرار دهند و از مجازات این کارشان در امان باشند.

این کارشناس روس تصریح کرد این یک واقعیت است که قطر مرکز اصلی هماهنگی اجرای عملیات هوایی آمریکا در منطقه است و زمان آن فرا رسیده است تا این قضیه در سازمان ملل متحد مطرح و بررسی شود و کشورهای قطر و ترکیه باید به اتهام همکاری با تروریست ها در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند.

ساتانوفسکی در ادامه به روزنامه پراودا گفت پس از انفجار هواپیمای ایرباس 321 روسیه در صحرای سینا و جان باختن 224 سرنشین آن، مسکو می تواند عاملان و طرحان این حمله را به دادگاه کیفری بین المللی معرفی و یا تدابیر دیگری بر ضد آنان اتخاذ کند.

کارشناس روسی درباره اقدام اخیر ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخوی 24 روسیه در آسمان سوریه گفت روسیه حق دارد از از هر ابرازی برای دفاع از خود استفاده کند و پاسخ کوبنده‌ای به ترکیه بدهد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار