یادداشت/

بایدها و نبایدهای انتخاباتی

اگر بخواهیم مجلسی که درشأن جمهوری اسلامی ایران باشد را ارزیابی کنیم، باید شاخصه‌های مثبت بسیاری را درنظر بگیریم که این شاخصه‌ها در کلام و دیدگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری نیز قابل مشاهده است.

بایدها و نبایدهای انتخاباتی"سامان نیازی" فعال سیاسی یادداشتی را در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داده است که در آن به موضوع "بایدها و نبایدهای انتخاباتی" پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

با گذشت بیش از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برگزاری 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، می‌بینیم که هر دوره از انتخابات دارای شرایطی متفاوت و اثرگذار در نتیجه بوده است.

به جرات می‌توان گفت که نظام جمهوری اسلامی تا به امروز پیشکسوت دموکراسی در دنیا بوده و رقابت‌های انتخاباتی سالم و جذابی را مدیریت کرده است، همچنین مردم که بازیگران اصلی این دموکراسی هستند در هر دوره با شور و شوق بیش از دوره قبل حاضر شده‌اند.

تجربه نشان داده که مجلس یکپارچه مشکلات بیشتری را حل می‌کند چرا که اگر مجلس یکپارچه نباشد بیشتر وقت خود را در نزاع‌های سیاسی می‌گذراند، درحالیکه مجلس متحد و یکپارچه موجب پیشرفت و توسعه کشور است.

همه کاندیداها و طرفدارانشان باید به نهادهای قانونی کشور تمکین داشته باشند؛ همچنین هزینه‌های انتخاباتی آنها در رقابت‌ها باید شفاف شود.

مسئولین اجرایی امر انتخابات نباید در زمان انتخابات وارد جناح‌گیری‌ها شوند. شورای نگهبان یک نهاد نظارتی امین و دلسوز نظام است و همگان باید به نظرات و تدابیر آن به عنوان یک نهاد نظارتی پایبند باشند. بنابراین  از شاخصه‌های انتخاباتی کاندیداها باید به پایبند بودن آنها به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی و پرهیز از هرگونه تفرقه توجه کرد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار