لرستان؛

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در بروجرد

مانور زلزله و ایمنی امروز به مناسبت هشتم آذرماه روز ایمنی در برابر زلزله در دبستان شهدای حاج عمران بروجرد برگزار شد.

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در بروجردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: در این مانور دانش آموزان با امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری و پناه گیری آشنا می شوند.

کرمی افزود: مردم شهرستان بروجرد با توجه به زلزله خیز بودن این شهرستان باید همیشه برای مقابله با زلزله آمادگی کافی داشته باشند و با امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله درسال های اخیر در مدارس بروجرد گفت: دانش آموزان در این مانور پس از یادگیری آموزش های لازم، آنها را به خانواده ها و جامعه منتقل می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد افزود: مانور زلزله و ایمنی به دلیل انجام عملیات های عملی برای دانش آموزان مهیج است.

وی گفت: دانش آموزان و کودکان هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند لذا در این مانور بر نحوه پناه گیری و خروج اضطراری درست آنها تمرکز بیشتری شده است.

وی افزود: نقاط خطر مدارس با اجرای مانورها شناسایی می شوند و درهای ورود و خروج، پنجره ها، لوازم گرمایشی و نوع سازه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.

کرمی گفت: کم کردن تلفات در حوادث غیرمترقبه، آمادگی نیروهای امدادی و هماهنگی بیشتر بین ادارات امدادگر از اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی می باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.