شهرکرد؛

کشت موسیر در حوزه های آبخیز چهارمحال و بختیاری

8 هزار کیلوگرم موسیر در قالب عملیات بیولوژیک در حوزه های آبخیز استان چهارمحال و بختیاری کشت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و جایگاه مشارکت مردم در حفظ، احیاء و توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی گفت: به منظور توانمندسازی جوامع محلی و توجه به ظرفیت اکولوژیکی و انسانی چهارمحال و بختیاری و دستیابی به توسعه پایدار و حفظ منابع آب و خاک، با آموزش و حمایت آبخیزنشینان و در قالب پروژه های بیولوژیک، کشت گیاهان دارویی از جمله موسیر در 4 حوزه آبخیز الگویی این استان انجام شده است.  

حسین بهرامی افزود: این طرح با کشت 8 هزار کیلوگرم موسیر در سطحی معادل 16 هکتار صورت گرفته است.

موسیر (Allium hirtifolium) از گیاهان دارویی و شبیه سیر با ریشه پیاز مانند، برگهای باریک و دراز، گلهای بنفش مایل به قرمز و گل آذین خوشه ای ساده است که فصل بهار در نواحی معتدل می روید و بوی آن از سیر کمتر است.

برگ و ریشه این گیاه دارای مصرف خوراکی و دارویی بوده و علاوه بر استفاده در ترشی ها و اغذیه، به دلیل سرشار بودن از ویتامین و ترکیبات مفید، دارای تأثیرات و خواص ضدباکتریایی، دفع انگل، کاهش قند خون، افزایش دفع ادرار، التیام و ترمیم زخم‌ها، تسکین التهاب طحال و کبد. تأثیر مثبت بر دستگاه اعصاب مرکزی، کاهش سردردهای میگرنی، کمک به سیستم قلبی عروقی، کاهش چربی‌های خون، پیشگیری از تصلب شرائین و تنظیم فشار خون است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهاید پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.