اصفهان؛

طرح "آموزش وتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار" با سرعت دنبال می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح آموزش و توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در حال اجراست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ندا واشیانی پور در جمع خبرنگاران گفت:طرح آموزش و توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در سال اول شوراي چهارم مطرح و پس از بررسي هاي لازم مصوب شد.

وی افزود: در این راستا در كتابخانه مركزي شاهد افتتاح مراكز توانمندسازي زنان سرپرست خانوار در سه مركز حصه، آزادان و رهنان بوديم كه البته به زودي مركز چهارم آن در خوراسگان نيز افتتاح می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ مجموعه­اي از بينش ها،‌ محورها، گرايش ها،‌ رفتارها و آداب و اخلاقيات يك جامعه بوده که داراي ثباتي نسبي در آن جامعه است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع عناصر فرهنگي يك جامعه در واقع جان مايه هاي تمدنی آن جامعه است.

واشیانی پور با اشاره به اینکه هر چه جامعه­اي از پشتوانه ­هاي غني فرهنگي بيشتري برخوردار باشد،‌ عزت و افتخار بيشتري خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عزت و افتخار يك ملت يا ذلت و انحطاط آن در گرو فرهنگي است كه بر آن جامعه مسلط است.

وی با تاکید بر اینکه براي شناخت شيوه حسيني و تمایز فرهنگ عزت آفرین و ذلت آورباید به كلمات و شيوه آن حضرت و شواهد تاريخي وقايعي كه در صدر اسلام اتفاق افتاده مراجعه کنیم، ادامه داد: همچنین باید عوامل عزت آفرين و افتخارساز فرهنگ حسيني را كشف کنیم و از آنها براي ساختن جامعه ­اي مطلوب استفاده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در روز گذشته طبق روال هر شنبه ما شاهد افتتاح پروژه هايي در ولدان و دهنو بوديم، تاکید کرد: در روز گذشته فاز دوم خيابان ملت ولدان به طول 730 متر و عرض 16 متر و هزينه اي بالغ بر يك ميليارد تومان و هزينه تملك 6میلیون و 200 هزار تومان و فاز دوم خيابان وليعصر دهنو به طول 750 متر و عرض 18 متر و هزينه اي بالغ بر 900 ميليون تومان و هزينه تملك 4 ميليارد تومان افتتاح شد.

واشیانی پور افزود: همچنین فرهنگسراي سراج با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 400 ميليون تومان در زميني به وسعت یک هزار و 200 مترمربع و با دو سالن اجتماعات و كلاس هاي آموزشي برای استفاده مردم افتتاح شد.

وی افزود: در واقع ما باز هم شاهد افتتاح پروژه هايي در محلات اصفهان بوديم كه اميدواريم زمینه های رفاه و آسايش مردم شهر را فراهم كند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:در جلسه علنی روز گذشته لايحه اي مبني بر پيشنهاد دريافت مبلغ 200 ميليارد ريال تسهيلات از بانك شهر برای آزادسازي مسير خيابان هاي سلمان فارسي،‌ ازغوانيه و میدان پينارت با بازپرداخت 24 ماهه و كارمزد 24 درصد و انعكاس آن در اصلاح بودجه سال جاري مورد تصويب اعضاي شورا قرار گرفت.

واشیانی پور ادامه داد: در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان لايحه­اي به همراه توافق نامه­اي در آزادسازي 31 سهم از 24 سهم عرصه كشاورزي و اعياني تجاري و كارگاه واقع در طرح فضاي سبز پرتمان، لايحه ه­اي به همراه توافق نامه­اي در آ‌زادسازي 933 متر مربع عرصه واقع در گذر شمالي و فضاي سبز خيابان شهيد دوران، لايحه­اي به همراه توافق نامه­اي برای آزادسازي يك واحد مسكوني و مغازه در مسير خيابان بازارچه (خليل آباد) و لايحه­اي به همراه توافق نامه­اي در آزادسازي 5هزار و 139 متر مربع زراعي در طرح فضاي سبز كوي سلمان ـ خيابان زينبيه كه همگي در كميسيون اقتصادي مورد بررسي قرار گرفته بود، مورد تصويب اعضاي شوراي شهر قرار گرفت.

انتهای پیام/گ
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.