کارشناس بازار سرمایه گفت: روندنزولی شاخص بازار سرمایه نشانه عدم وجود نقدینگی و عدم اعتماد سرمایه گذاران به بورس است.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار بورس گفت: روند کم رمق رشد شاخص نشان دهنده ناامیدی سرمایه گذاران در بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه روند بازار بورس نشان دهنده این مطلب است که اعتماد در بازاروجود ندارد گفت: در حال حاضر تمایل به معامله و سرمایه گذاری در بورس کمتر شده و اعتماد در بازار دچار تعدیل شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه این روند نشانه عدم وجود نقدینگی و اعتماد است گفت: عدم اعتماد به دنبال خود عدم نقدینگی را به همراه خواهد داشت.

ثابت در ادامه گفت: ارزش 100 میلیارد ریالی معاملات درتالار بورس در مقایسه با زمانی که ارزش معاملات به 800 میلیارد می‌رسد این رقم بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه همین رقم ناچیز به لطف معاملات بلوکی به این میزان می‌رسد گفت: اغلب معاملات به صورت بلوکی انجام شده و همین امر موجب افزایش نچندان رضایت بخش ارزش معاملات در روزها اخیر است و معاملات خرد کمتر انجام می‌شود.

این کارشناس بازار بورس تصریح کرد: پول‌ها به جای اینکه در تولید تزریق شود در بانک‌ها و سپرده گذاری‌ها تزریق شده است.

ثابت با اشاره به اینکه دولت برای کنترل نقدینگی نرخ سود بانکی را جذاب کرده است افزود: در حال حاضر نرخ سود بانکی تقریباً دو برابر نرخ تورم است که این میزان سود اصلاً درست نیست.

وی گفت: بانک‌ها باید کارقانونی و اقتصادی انجام دهند که ارزش افزوده به همراه داشته باشد نه اینکه بانک مجبور شود برای اینکه بتواند سودسپرده گذارها را تأمین کند دست به فعالیت‌های ریسک پذیر بزنند، کارهایی که برای بانک منافعی در پی ندارد.

کارشناس بازار بورس عنوان کرد: طبیعتاً نرخ سود بانکی در حال حاضر به نفع هیچ شخص و ارگان و یا سازمانی نیست جز اینکه مردم به جای سرمایه گذاری در تولید وخدمات به سپرده گذاری‌های بدون ریسک و معاف از مالیات روی آورده اند.

وی در پایان گفت: در این شرایط نمی‌تواند انتظار رونق فضای کسب وکار و بازار سرمایه را داشت.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار