مدیرحوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: دو شهروند اصفهانی بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن فوت کردند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان غفور راستین گفت : در پی تماسی با اتاق فرمان 115 اصفهان اعلام شد که دو نفر از ساکنان یک منزل مسکونی در محله خانه اصفهان بر اثر گازگرفتگی دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند که بلافاصله نیروهای امداد فوریت‌های پزشکی بر بالین آنها حاضر شدند.

غفور راستین افزود: کارشناسان اورژانس پس از بررسی وضع مسموم‌شدگان و کنترل علائم حیاتی آنها متوجه شدند که هر دو نفر متاسفانه بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این گاز سمی هر ساله در فصل سرما تعدادی از شهروندان را به کام مرگ می‌کشد، تاکید کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، استفاده نکردن از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده از وسایل گرمایشی و حصول اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن خودرو در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن ذغال روشن یا شعله باز در زیر کرسی و نصب نکردن آبگرمکن در حمام از مواردی است که برای جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شود.

گاز منوکسیدکربن یک نوع گاز بی‌رنگ و بی بو است که بر اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می‌شود و مسمومیت و مرگ فرد را به همراه دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.