پلی میکرها در حال انقراض

مدتی است که بازی سازان و طراحان خوبی را در فوتبال کشورمان مشاهده نمی‌کنیم. قصد داریم دلیل آن را در این گزارش بررسی کنیم.

پلی میکرها در حال انقراضبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فوتبال روزدنیا هافبک‌های بازیساز ( پلی میکرها) نقش موثری را در تیمشان اجرا می کنند و وظیفه آنها رساندن توپ از خط دفاع به مهاجمان است.
 
در فوتبال مدرن دنیا رسیدن به موفقیت بدون یک هافبک بازیساز، تقریبا غیرممکن است و مربیان بزرگ دنیا براین باورند که اجرای سیستم‌ها و تاکتیک‌های روز دنیا بدون یک هافبک بازیساز عملی نیست.
 
اما این اتفاق در فوتبال کشورمان خیلی کم رخ می دهد و مربیان تنها به دنبال جذب مدافع و مهاجم هستند و به مهم ترین پست در فوتبال دنیا کمتر توجه می کنند.
 
این بازیکن که درگذشته فوتبال کشورمان بسیار بوده‌اند و با گذشت زمان از تعداد این نفرات کم شده است، نشان می‌دهد که تعداد این افراد به حدی رسیده که دیگر بازیکنان در این پست انگشت شمار شدند و در حال انقراض هستند.
 
حال فوتبال کشورمان پس از گذشت سال ها و کمرنگ شدن نقش محرم نوید کیا در سپاهان و همینطور کوچ کردن بازیکنانی همچون مجتبی جباری و محمد نوری به لیگ‌های حاشیه خلیج فارس سبب شده است بازیکن، بازیساز به معنای واقعی را در خود نبیند و این امر سبب شده تا لیگ ایران جذابیتی نداشته باشد.
 
هر چند بازیکنانی همچون فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، بختیار رحمانی و خلیلی‌ها دیگر هم اکنون در تیم‌هایشان در پست هافبک طراح توپ می زنند، اما این بازیکنان درخشش چندانی نداشته و نتوانستند بزرگترین معضل فوتبال ایران را حل نمایند.
 
حال بعضی دیگر از فوتبالی‌ها آندرانیک تیموریان از فصل قدیم و روزبه چشمی را به عنوان بازیکنان بازیساز می‌شناسد، اما این نکته را باید اظهار کنیم که این بازیکنان مخرب هستند و به عنوان هافبک دفاعی توپ می زنند.
 
حال فقدان بازیکنان خوب در این پست باعث شده است تا تیم‌های ایرانی دست به دامن بازیکنان خارجی شود و از همین رو آبی پوشان پایتخت جاسم کرار را جذب کردند.
 
حال تمام فوتبال دوستان ایرانی از وضعیت کرار با استقلال اطلاع دارند و می دانند که این بازیکن در آخرین اظهار نظر خود مدعی شده است که من قهرمان آسیا شده‌ام و کدام یک از بازیکنان استقلال به این امر دست یافته است.
 
در پایان باید افزود: راستی با فوتبال چه کرده‌ایم که پس از علی کریمی،مجتبی جباری و محرم نوید کیا، جاسم کرار محمد برای فوتبال کشورمان و استقلال کری می‌خواند؟
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مربیان ، هافبک ، میکرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار