اوباما: دستيابی به توافق هسته ای با ايران نتيجه رهبری آمريکا بود

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد توافق هسته ای با ایران در نتیجه رهبری واشنگتن و همکاری همپیمانانش به دست آمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما در کنفرانسی خبری در پاریس گفت دستیابی به توافق هسته ای با ایران نتیجه رهبری آمریکا بود با این حال آمریکا بدون همراهی و حمایت متحدان خود قادر به دستیابی به این توافق نبود.

رئیس جمهور آمریکا، در حاشیه نشست تغییرات آب و هوا در پاریس افزود اختلاف آمریکا با روسیه بر سر ضرورت یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه نیست.

اوباما در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر بی نتیجه ماندن دعوت آمریکا از روسیه برای تغییر رویکرد این کشور و حمله به داعش ادعا کرد: گمان نمی کنم این برداشت درست باشد. حقیقتی که فرایند گفتگوهای وین، نه قاطعانه اما پیوسته، رو به جلوست نشان می دهد آقای پوتین متوجه شده است راه حل نظامی در مسأله سوریه متصور نیست.

او در پاسخ به این پرسش که آیا نشانه هایی از تغییر محاسبات رئیس‌جمهور روسیه دریافت کرده است، گفت انتظار ندارد در چند هفته آینده راهبرد این کشور یکصد و هشتاد درجه تغییر کند.

اوباما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست تغییرات آب و هوایی در پاریس گفت: این تغییرات و لزوم حل و فصل آن با بسیاری از مسائل مهم دیگری که جهان در حال حاضر با آن روبرو است ارتباط دارد. 

رئیس جمهور آمریکا ضمن تشکر از مردم و رئیس جمهور فرانسه به خاطر میزبانی نشست تغییرات آب و هوایی گفت: برگزاری این مذاکرات در فاصله تنها دو هفته پس از حملات تروریستی پاریس، نشان دهنده عزم این کشور است. 

او افزود:  براساس گفتگوهایی که با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، و سران دیگر کشورها داشتم، اطمینان دارم که می توانیم به تقویت تدابیر و منابع برای تضعیف و در نهایت نابود کردن داعش ادامه دهیم و عزم سیاسی لازم برای حل و فصل شرایط کنونی در سوریه را نیز ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار