گزارش واشینگتن پست: اوباما، رئیس جمهوری که قدرت بیانش را از دست داد

واشینگتن پست در گزارشی به تغییرات ایجاد شده در باراک اوباما در دوران تصدی ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی به قلم "ریچارد کوهن" نوشت: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در حدود 8 سال گذشته تغییرات فراوانی کرده است. موهایش خاکستری شد که طبیعی است، ظاهر او پیرتر از قبل شده که این نیز قابل پیش بینی بود؛ اما  نکته قابل تامل تغییر در لحن کلام اوباما است. اوباما زمانی دارای کلامی شیوا و متقاعدکننده بود؛ اما حالا قدرت سخنوری وی دستخوش تغییراتی شده که برای مردم آمریکا غریب است. لحن کلام اوباما گستاخانه شده است، امری که به تازگی موجب شگفتی شنوندگان سخنرانی‌های او می‌شود.

واشینگتن پست در ادامه نوشت: اوباما مانند "وینستون چرچیل،" نخست وزیر سابق انگلیس، که این کشور را وارد جنگ جهانی دوم کرد، صحبت می‌کند. احتمالا به همین دلیل است که میزان محبوبیت اوباما نزد مردم آمریکا به 44 درصد سقوط کرده است. در زمان ریاست جمهوری اوباما، کنگره با اکثریت نمایندگان جمهوری‌خواه پُر شد. فرمانداری‌ها در ایالات مختلف اغلب به دست جمهوری‌خواهانی افتاد که مردم آنها را انتخاب کرده بودند.

مشکل اصلی اوباما این است که او دیگر حرف خاصی برای گفتن ندارد. به عنوان مثال زمانیکه حمله تروریستی به کلیسای "چارلستون" روی داد وی می‌توانست با قدرت بیانی نافذ، ساست خارجی خود برای حفظ امنیت داخلی آمریکا را شرح دهد؛ اما اوباما با دستی خالی و جملاتی سرد به مراسم یادبود آمد. او اکنون در باتلاق خاورمیانه گرفتار شده است و نمی‌تواند توضیحی منطقی برای آنچه روی می‌دهد و یا علل ناکامی ارتش آمریکا در سرکوب گروه‌های افراطی ارائه دهد.

واشینگتن پست در پایان نوشت: اوباما دیگر قدرت بیان مورد نیاز یک رهبر سیاسی را ندارد زیرا او فاقد ایده‌های تازه‌ است. همین موضوع موجب شده است اوباما به سخنان دیگر رهبران جهان گوش دهد و از آنها تبعیت کند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار