تجمیع بیمه‌ها از اصول توسعه عدالت در سلامت است

با تجمیع بیمه ها همه آحاد مردم از خدمات درمانی یکسانی بهره مند شده و همه موارد در نظام سلامت قابلیت کنترل خواهد داشت.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تجمیع بیمه‌ها اذعان داشت : در همه جای دنیا طبق قانون اساسی همه مردم باید درمان رایگان و یکسانی داشته باشند و چناچه کسی خواهان خدمات بالاتری است از بیمه مکمل استفاده کند.

 وی افزود : بر مبنای اصل عدالت در سلامت باید بیمه پایه برای آحاد ملت در دسترس باشد و این مهم جز با تجمیع بیمه ها ممکن نمی شود.

وی با بیان اینکه تنوع بیمه ها سبب ارائه خدمات متفاوت به بیماران می شود ادامه داد : با تجمیع بیمه ها علاوه بر آنکه همه مردم به خدمات درمانی یکسانی دسترسی خواهند داشت در هزینه های نظام سلامت نیز صرفه جویی خواهد شد .

وی با اشاره به کاهش یارانه دارو تصریح کرد : هر ساله با کاهش یارانه دارو و به دنبال آن کاهش  پوشش بیمه ای آنها مواجه هستیم که این امر به ضرر بیماران است گرچه در برخی موارد مانند داروهای نازایی دولت یارانه لازم را اختصاص داده است و تا 70 درصد هزینه این نوع داروها را بیمه تقبل می کند.

هاشمی اضافه کرد : با اجرای این مهم بسیاری از بیماران که توان مالی لازم را نداشتند به سمت درمان رفته و از خدمات بیمه ای درمانهای ناباروی استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد : برای توسعه عدالت در سلامت و ارائه خدمات درمانی یکسان به همه آحاد ملت نیازمند تجمیع بیمه ها هستیم که با اجرای این مهم دیگر دفترچه معنی ندارد و تنها کسانی که خواهان پوشش بیمه ای بالاتری هستند از بیمه مکمل استفاده می کنند .

به گفته وی همه مردم مالیات پرداخت می کنند و از پول نفت سهم دارند، بنابراین داشتن پوشش بیمه ای پایه و یکسان حق مسلم هر ایرانی است که کاهش هزینه را نیز برای مردم و نظام سلامت در بردارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.