باران و برف در راه استان سمنان

بارش ها در برخی نقاط استان به صورت برف پیش بینی می گردد و در نقاط کوهستانی احتمال کولاک برف نیز وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مدیر کل هواشناسی استان سمنان از بارش پراکنده باران و برف در سطح این استان طی روزهای پیش رو خبر داد. 

غلامرضا حسنی غربا گفت : از بعد از ظهر امروز 10 آذرماه یک سامانه بارش زا وارد آسمان این استان خواهد شد و این سامانه از روز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود .

وی با بیان اینکه این سامانه به تدریج  سبب افزایش ابر و بارش باران و در برخی از اوقات روز همراه با رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

دیر کل هواشناسی استان  با بیان اینکه هوای امروز سمنان کمی تا قسمتی ابری است، اظهار کرد: ظرف ساعات آینده بر شمار ابرها افزوده و 24 ساعت آینده همراه با بارش باران و وزش گاهگاهی باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا پنجشنبه این هفته روند افزايشی دارد، از کاهش شدید دما در روز پایانی هفته و اوایل هفته بعد خبر داد و گفت: دمای هوا در استان سمنان از روز جمعه بین 6 تا 10 درجه کاهش نسبی خواهد یافت. بنابراین با توجه به افت دما از روز جمعه بارش ها در برخی نقاط استان به صورت برف پیش بینی می گردد و در نقاط کوهستانی احتمال کولاک برف نیز وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی استان سمنان متذکر شد: از روز جمعه تا یکشنبه در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی نقاط تندباد رخ خواهد داد.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان در شرایط جوی پیش رو باید از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی خودداری کرده و هرچه سریعتر محصولات قابل برداشت خود را برداشت و به مکان های مسقف و سر پوشیده انتقال دهند.

وی ضمن توصیه کشاورزان به پاک سازی راه آب مزارع و باغات متذکر شد: در این شرایط تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ و انبارها با توجه به کاهش دما باید لحاظ گردد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.