بررسی ساختار سلول‌های گیاهی منفرد به کمک نانو‌چارچوب‌ها

دانشمندان توانسته‌اند به کمک واحدهای چارچوب مصنوعی ریز که از پلیمرهای نانو فیبر ساخته شده‌اند، رفتار سلول‌های گیاهی منفرد و اثرات متقابل آنها بر یکدیگر را مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماده جدیدی که از نظر هزینه مقرون به صرفه می‌باشد و از ماتریس‌های خارج سلولی تقلید می‌کند، دانشمندان را قادر ساخته است تا رفتارهای دیده نشده قبلی در سلول‌های گیاهی را مشاهده کنند که شامل اثرات متقابل و اشکال جدید می‌باشد.

واحدهای چارچوب مصنوعی ریز که از پلیمرهای نانوفیبر ساخته شده‌اند و سلول‌های گیاهی را در برمی‌گیرند، دانشمندان را قادر ساخته‌اند برای اولین بار نحوه‌ی رفتار سلول‌های گیاهی منفرد را مشاهده کنند.

تیم پژوهشی از مشاهده پیوستن سلول‌های گیاهی به یکدیگر و پیچیدن آنها به پوشش‌های لیفی خودشان غافلگیر شدند. این سلول‌ها به سلول‌های کناری قبلی می‌رسند تا خودشان را در حالتی که شبیه رشد انگور می‌باشد به چارچوب مصنوعی بپیچند. 

رایموند وایتمن مؤلف و دانشمند گیاهی در رابطه با این تحقیقات که توسط تیمی از دانشگاه کمبریج انجام شده است، توضیح می‌دهد؛ قبلاً سلول‌های گیاهی تنها به صورت گرد و دوکی شکل مشاهده شده بودند. در حال حاضر ما سلول‌های سه بعدی را مشاهده کردیم که با روش جالب توجه به اطراف پوشش جدیدشان می‌پیچند و شکل‌هایی ایجاد می‌کنند که قابل پیش بینی نبود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار