لرستان؛

افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری در لرستان

همزمان با آغاز هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی لرستان افتتاح می‎شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مسئول اجرایی نمایشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان دبیرخانه برگزاری نمایشگاه پژوهشی و فناوری لرستان انتخاب شده است.

خداکرمی‎فرد با بیان اینکه نمایشگاه پژوهش و فناوری لرستان با حضور همه سازمان‎ها، ارگان‎ها، دانشگاه‎ها، مراکز آموزشی و پژوهشی استان یکشنبه 15 آذرماه در محل دانشگاه لرستان افتتاح می‎شود، افزود: برای ارگان‎ها و شرکت‎هایی که مایل به شرکت در این نمایشگاه هستند دعوت‎نامه ارسال شده که در صورت تمایل یک رابط به ما معرفی کنند.

وی با بیان اینکه کار غرفه‎بندی این نمایشگاه به پایان رسیده است، افزود: نمایشگاه مذکور در سه سطح و سه طبقه برگزار می‎شود که در سطح 1 با عنوان پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، علوم پزشکی، پیام نور، دانشگاه آزاد، بنیاد علمی نخبگان، جهاد دانشگاهی، شرکت گاز، آموزش و پرورش، انتقال خون، کار و رفاه اجتماعی، آب منطقه‎ای، تحقیقات جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، دانشکده فنی و حرفه‎ای پسران و دختران حضور دارند و دستاوردها و پژوهش‎های خود را معرفی می‎کنند. در مجموع این سطح شامل 16 غرفه است.

وی گفت: در سطح 2 پارک علم و فناوری با حضور شرکت‎های دانش‎بنیان و هسته‎های فناور هستند که فن‎بازار را برپا می‎کنند از مجموع 105 شرکت دانش‎بنیان و 60 هسته فناور در پارک علم و فناوری استان به دلیل محدودیت فضا 50 شرکت و 20 هسته فناور شرکت می‎کنند و این سطح شامل 50 غرفه است.

خداکرمی‎فرد تصریح کرد: در سطح 3 نیز دانشگاه جامع علمی کاربردی با 4 غرفه نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی را برگزار می‎کند که در این سطح کار مهارتی و آموزشی به بازدیدکنندگان ارائه می‎دهد.

وی گفت: در این نمایشگاه سطح سه نساجی بروجرد، یخچال‎سازی خرم‎آباد، شرکت‎های سفالگری و خطاطی روی فلز حضور دارند. در مجموع این نمایشگاه دارای 70 غرفه است.

مسئول اجرایی نمایشگاه پژوهش و فناوری لرستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را برقراری تعامل بین بخشی بین صنعت و دانشگاه برشمرد و با تأکید بر اینکه چنانچه این تعامل برقرار شود شاهد تولید علم و تجاری کردن محصول خواهیم بودافزود: ماهیت پژوهش به سمت فناوری سوق داده شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.