تقویم امروز فوتبال؛

از تولد خلق اولین ستاره استقلال تا عجیب‌ترین پیروزی توپچی‌ها

در تقویم فوتبالی امروز، به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در 14 آذر رخ داده است می پردازیم.

از تولد خلق اولین ستاره استقلال تا عجیب‌ترین پیروزی توپچی‌هابه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات فوتبال جهان در تاریخ 14 آذر(5 دسامبر) می پردازیم.
 
تولد سرمربی سابق تیم ملی و استقلال
 
5 دسامبر 1972 زدراکو رایکوف سرمربی سابق تیم ملی ایران متولد شد، وی اهل یوگوسلاوی بود و طی سالهای 1347 تا 1349 سرمربی تیم ملی جوانان و بزرگسالان ایران بود رایکوف در میان سالهای 1348 تا 1355 سرمربی تیم استقلال بود و توانست نخستین قهرمانی استقلال را در جام باشگاه های آسیا در سال 1349 به ارمغان آورد، بسیاری از اسطوره ای استقلال مثل حجازی، پورحیدری، روشن و غلامحسین مظلومی، از سوی رایکوف به فوتبال ایران معرفی شدند.
 
رایکوف در سال 55 از استقلال جدا شد و به سپاهان پیوست اما در آنجا مثل استقلال موفق نبود و در سال 56 ایران را برای همیشه ترک کرد.
 
مربیگری در تیم ملی الجزایر و باشگاه کوردوبای اسپانیا در کارنامه این مرد یوگوسلاو به چشم می خورد.
 
زدراکو رایکوف در 8 مرداد 1385 در سن 78 سالگی در مکزیکوسیتی، چشم از جهان فرو بست.
 
پیروزی 26 گله آرسنال
 
5 دسامبر 1905 آرسنال در یک دیدار دوستانه با نتیجه 26 بر یک، تیم پاریس xi را شکست داد.
 
اطلاعات دقیقی از آن مسابقه وجود ندارد اما گفته می شود که اکثر بازیکنان تیم پاریسی را بازیکنان تیم ملی فرانسه تشکیل می دادند.
 
بهترین بازیکن آرسنال در آن دیدار، باب واتسون بود که هفت گل به ثمر رساند، عملکردی که او هیچگاه نتوانست آن را در مسابقات لیگ تکرار کند.
 
آخرین جام اینتر آمریکانا
 
5 دسامبر 1998، برای آخرین بار جام اینتر آمریکانا cupaintermericana برگزار شد این مسابقه از سال 1968 بین قهرمان جام لیبر تادورس آمریکای جنوبی و قهرمان جام کونکاکاف برگزار می شد.
 
در سال 1998، واسکوداگاما از برزیل به عنوان قهرمان آمریکای جنوبی برابر تیم DC یونایتد، قهرمان کونکاکاف،قرار گرفت که آخرین مسابقه این جام بود، دیدار رفت را واسکوداگاما یک بر صفر پیروز شد و در بازی برگشت در آمریکا، این تیم DC یونایتد بود که دو بر صفر پیروز شد و به عنوان آخرین قهرمان این جام شناخته شد.
 
دایی، شیث را بخشید
 
14 آذر 89، شیث رضایی، کاپیتان آن زمان سرخها که مورد غضب علی دایی قرار گرفته بود، به تمرینات پرسپولیس بازگشت، شیث حدود 50 روز از تمرینات پرسپولیس کنار گذاشته شده بود و بالاخره علی دایی به مناسبت تولد دخترش او را بخشید.
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار