تقویم روزانه فوتبال؛

نخستین مسابقه فوتبال بین چه تیم‌هایی برگزار شد؟

تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات فوتبال در تاریخ 5 دی می‌پردازد.

نخستین مسابقه فوتبال بین چه تیم‌هایی برگزار شد؟به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ پنجم دی (26 دسامبر) می‌پردازیم.

**اولین مسابقه فوتبال بین دو تیم

26 دسامبر 1860 تیم شفیلد در اولین مسابقه بین دو تیم مختلف فوتبال برابر هالام پیروز شد.

باشگاه شفیلد در سال 1857 به عنوان اولین باشگاه فوتبال جهان تشکیل شد. آنها در سه سال اول هیچ رقیبی نداشتند بنابراین بازیهای آنها فقط به مسابقات درون تیمی محدود می‌شد.

اما در سال 1960 باشگاه هالام تاسیس شد و یک رقیب برای تیم شفیلد پیدا شد.

اولین مسابقه بین دو تیم مختلف نیز در 26 دسامبر 1860 بین این دو تیم به میزبانی هالام برگزارشد. مسابقه‌ای که قوانین آن با مسابقات امروزی تفاوت زیادی داشت و هالام با 14 بازیکن برابر 13 بازیکن شفیلد گرفت اما در پایان این تیم شفیلد بود که با نتیجه دو بر صفر پیروز شد.

در حال حاضر این دو تیم در سطوح پایین لیگ فوتبال انگلیس قرار دارند اما گاهی با انجام یک دیدار دوستانه بین  خود یاد آن مسابقه را زنده نگه می‌دارند.

**اولین تیم انگلیس بدون بازیکن انگلیسی

در 26دسامبر 1999 چلسی به اولین تیم انگلیس تبدیل شد که در یک مسابقه، همه بازیکنان آن خارجی بودند و هیچ بازیکن انگلیسی در ترکیب اولیه نبود.

چلسی در این روز با هدایت جانلوکا ویالی برابر ساوتهمتون قرار گرفت و چند بازیکن خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. در نتیجه ویالی از چند بازیکن جایگزین در این مسابقه استفاده کرد. یازده مرد ویالی در آن مسابقه، این افراد بودند: ادیدی گوی (هلند)، البرت فرر (اسپانیا)، فرانک لبوف (فرانسه)، ارسون توی (برزیل)، دن پرتکو (رومانی)، سلستین بابیارو (نیجریه)، گاس پویت (اروگوئه)، دیوید دشام (فرانسه)، روبرتو دی متئو (ایتالیا)، گابریل آمبروستی (ایتالیا) و توره آندرو (نروژ).

چلسی با این ترکیب به میدان رفت و اولین تیم انگلیسی تاریخ تبدیل شد که بدون بازیکن انگلیسی به میدان می‌رود. البته این قضیه تا پایان ادامه نداشت و در دقیقه 74 جان هارلی و پس از آن  جودی موریس، دو بازیکن انگلیسی توسط ویالی به میدان فرستاده شدند.

**the boxing Day Massecre

در دسامبر 1979، یکی از معروفترین دربی‌های دو تیم شفیلد یونایتد و شفیلد ونزدی برگزار شد. دربی شهر شفیلد، یکی از رقابتی‌ترین دربی‌های جهان است که برای تماشاگران دو تیم اهمیت فراوانی دارد. در این روز در سال 1979 شفیلد ونزدی با پیروزی چهار بر صفر برابر شفیلد یونایتد یکی از به یاد  ماندنی ترین‌ دربی‌های دو تیم را رقم زد.

هواداران تیم شفیلد ونزدی به این مسابقه لقب the boxing Day Massecreدادند.

the boxing Day به آخرین بازیها‌ی لیگ انگلیس در یک سال میلادی گفته می‌شود و Massecre هم به معنی قتل عام کردن است.

**تولد دروازه‌بان سابق پرسپولیس

نیلسون کوریا جونیور، دروازه‌بان سابق تیم پرسپولیس امروز 40 ساله شد.
نیلسون سه فصل در تیم پرسپولیس حضور داشت و با بازیهای خوبشبه سرعت نزد هواداران این تیم محبوب شد. او سال گذشته از پرسپولیس جدا شد و به کشورش برگشت و هم اکنون در تیم موریرنز پرتغال بازی می‌کند.

**تولد دروازه‌بان تیم ملی فرانسه

هوگو لوریس، دروازه‌بان تیم ملی فرانسه در 26 دسامبر 1986 به دنیا آمد. او در سال 2012 از لیون به تاتنهام پیوست و هم اکنون در این تیم بازی می‌کند.

وی همچنین از سال 2008 عضو تیم ملی فرانسه است و 73 بازی ملی انجام داده است.

**زاد روز مهاجم افسانه‌ای سلتیک

26 دسامبر 1936، استیو چالرز در گلاسکو متولد شد. او 13 فصل در سلتیک بازی کرد و در این تیم به افتخارات زیادی دست یافت. وی در سال 1967 در فینال جام باشگاه‌های اروپا، گل پیروزی سلتیک را در جریان پیروزی دو بر یک این تیم در فینال لیسبون برابر اینتر به ثمر رساند.سلتیک با این قهرمانی به اولین باشگاه بریتانیایی تبدیل شد که قهرمان جام باشگاه‌های اروپا می‌شود و به آنها لقب شیرهای لیسبون را دادند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، فوتبال ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار