حمله به اداره هواشناسی استرالیا

سامانه‌های اداره‌ی هواشناسی استرالیا، به دلیل دارا بودن اطلاعات حساس دولتی برخی سازمان‌های این کشور، مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفتند.

حمله به اداره هواشناسی استرالیابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه‌های حساس اداره‌ی هواشناسی استرالیا (Australia's Bureau of Meteorology) مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفتند. این اداره با شبکه‌های وزارت دفاع این کشور ارتباط دارد و دارای بزرگ‌ترین ابررایانه‌ی ملی است. حمله به این اداره، منجر به پیامدهای خطرناکی برای امنیت ملی این کشور می‌شود؛ زیرا اطلاعات حساس برخی از سازمان‌های استرالیا در سامانه‌های آن موجود است.

حمله به سامانه‌های اداره‌ی هواشناسی استرالیا می‌تواند موجب به خطر افتادن مسافرت‌های تجاری و عملیات نظامی این کشور شود. مؤسسه‌ی سیاست راهبردی استرالیا (Australian Strategic Policy Institute) اعلام کرد شواهدی مبنی بر دست داشتن چین در این حمله وجود دارد؛ مانند قدرت چین در جمع‌آوری اطلاعات؛ اما چین انتساب این حمله را به خود، انکار کرد. با توجه به هم‌پیمان بودن استرالیا و آمریکا و تنش‌های موجود میان چین و آمریکا، برخی کارشناسان ادعا دارند هکرهای چین، به اداره‌ی مذکور حمله کرده‌اند. این هکرها از طریق نفوذ به این اداره، به اطلاعات موجود سازمان‌های دیگر این کشور، دست پیدا می‌کنند.

انگیزه‌ی این حمله به‌صورت احتمالات در برخی گزارش‌ها بیان شده است؛ انگیزه‌هایی هم چون راهبردی، تجاری یا هردوی این‌ها. اداره‌ی مذکور ادعا دارد سامانه‌های آن هنوز فعال هستند، اما صدق این مدعا هنوز مشخص نیست. به‌علاوه میزان خسارات حاصل از این حمله نیز اعلام‌ نشده است.

روش این حمله نیز تا اکنون مشخص نشده است، اما برخی گزارش‌ها به‌طورکلی گفته‌اند حملات سایبری دشمنان استرالیا، بیشتر از روش تهدیدات پیشرفته‌ی پایدار (APT) هستند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار