امارات؛ کمین گاه مجرمان سایبری

حملات سایبری در امارات در بخش‌های مختلف این کشور و حدود 400 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت حسابرسی «KPMG» در گزارشی اعلام کرد: امارات؛ جزو 10 کشور اول دنیا است که هدف مجرمان سایبری طی 12 ماه گذشته، بوده است. این شرکت افزود: بازیابی آن دسته از شرکت‌هایی که موردحمله قرار می‌گیرند، 2 هفته تا یک ماه به طول می‌انجامد. حتی نیمی از شرکت‌ها متوجه نیستند که مورد هجوم هکرها واقع‌شده‌اند.

شرکت یادشده در گزارش خود نوشت: «تهدیدات سایبری در بخش‌های مختلف امارات رو به رشد است؛ مانند بخش‌های مالی، نفت و گاز، فناوری، دولتی، خرده‌فروشی‌ها، معماری و بهداشت و درمان.» به‌علاوه، بسیاری از مدیران در این کشور، اطلاعات جامع و صحیحی از خطرهای سایبری پیرامون خود ندارند؛ زیرا رصد و جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها، راجع به تهدیدات، ضعیف است. این شرکت به سازمان‌های امارات توصیه کرد تا درک خود را از اهداف و افرادی که موردحمله قرار می‌گیرند، بالا ببرند.

کارشناسان سایبری می‌گویند با توجه به افزایش تجارت دیجیتال و فقدان گروه‌های امنیت فناوری اطلاعات کافی، مدیریت خطرهای دیجیتال، با دشواری روبه‌رو خواهد شد. حملات پیچیده‌ی سایبری در سطح دنیا؛ یکی از نگرانی‌های بزرگ کشورهای عرب حاشیه‌ی خلیج‌فارس است.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد، در سال 2014، حملات سایبری در امارات، 400 درصد افزایش داشته است. مجرمان سایبری در تلاش‌اند با استفاده از فناوری‌های جدید و زیرساخت‌های شرکت‌های بزرگ، ردپایی از خود به‌جا نگذارند. به گزارش سیمنتک، 5 شرکت از هر 6 شرکت در سال 2014، هدف هکرهای حرفه‌ای، قرار گرفتند که این میزان در مقایسه با سال 2013، 40 درصد رشد داشته است.

رشد استفاده از اینترنت اشیا و گسترش شهرهای هوشمند، موجب شده است تا تهدیدات سایبری، بیش از هر زمان دیگری، بروز کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار