الاخبار: ثروتمند‌ترین گروه تروریستی جهان با مشکلات مالی مواجه شده است

روزنامه الاخبار در گزارشی نوشت به دنبال افزایش حملات به مواضع گروه تروریستی داعش، این گروه با مشکلات مالی جدی روبرو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: بیشتر تخمین‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد داعش، که ثروتمند‌ترین گروه تروریستی جهان به شمار می‌رود، با مشکلات مالی روبرو شد؛ به گونه‌ای که ممکن است توانش برای به راه انداختن جنگ‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. این در حالی است که این سازمان سعی دارد میلیون‌ها نفر را در چارچوب دولت ادعایی‌اش اداره کند. 

این مطلب در گزارش‌های منتشر شده در روزنامه‌های آمریکایی در چند روز گذشته منتشر شده است. در حالیکه حملات هوایی و می‌دانی علیه آن (داعش) در عراق و سوریه شدت گرفته است و برخی مناطق نیز از آن‌ها بازپس گرفته شد. 

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست به نقل از تحلیلگران نوشت: این سازمان (گروه داعش) در حال از دست دادن منابع مالی‌اش است، در حالیکه اعراب و کرد‌ها شهر‌ها و روستاهایی در سوریه را که منبع درآمد آن از راه مالیات بود، باز پس گرفتند. 

همچنین داعش یک سوم مناطق تحت کنترلش در عراق را از دست داد. دولت عراق و نیروهای بسیج مردمی شهر تکریت و پالایشگاه بیجی را باز پس گرفتند. 

ایمن تمیمی، کار‌شناس موسسه «منتدی الشرق الاوسط،» گفت: این سازمان، تابستان امسال، زمانی که دولت عراق از پرداخت پول به کارمندان خدمات رسانی مدنی را که که قبلا در مناطق تحت کنترل داعش از جمله موصل زندگی می‌کردند را قطع کرد، ضربه سختی را متحمل شد.


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار