بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی هزار و 600 میلیارد تومان است/فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو

بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی هزار و 600میلیارد تومان است که تا پایان سال به طور کامل تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه سمینار برنامه پزشک پژوهشگر در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: این بودجه هزار و 600 میلیارد تومان است که صندوق نوآوری تا پایان سال به طور کامل دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: سیستم پزشکی کشور بیشتر بر پزشکی بالینی تأکید دارد . پژوهش جزو اولویت‌های اصلی آن به شمار نمی‌آید. در حال حاضر برنامه پزشک پژوهشگر را با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آغاز کرده‌ایم.

ستاری اظهار کرد: از ابتدای این دولت وزارت بهداشت در خصوص این برنامه اقداماتی انجام داده است، علاوه بر این ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه کار خود را آغاز کرده که خود یک تحرک جدید است.

وی افزود: بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه داروهای جدید فعالیت می‌کنند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: اجرای برنامه پزشک پژوهشگر می تواند سبب شود تا در آینده افرادی را داشته باشیم که در سطح ملی به آنها افتخار کنیم.

وی افزود: امیدواریم مشکلات این طرح با همدلی‌های وزارت بهداشت حل شود، جا انداختن مفهوم این موضوع در سیستم دولتی کار سختی است اما همکاری همه دستگاه‌ها در وزارت بهداشت باعث می‌شود تا این کار انجام شود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.