اردبیل؛

فراهم شدن زمینه تحصیل دانش‌آموزان معلول در مدارس عادی اردبیل

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح تلفیقی کودکان معلول در استان زمینه برای تحصیل این دانش‌آموزان در مدارس عادی اردبیل فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد شفایی افزود: با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش استان اردبیل طرح تلفیقی و فراگیری معلولان در سطح استان اجرا می‌شود که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم در زمینه تحصیل و توانمندسازی دانش‌آموزان معلول در استان گام موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال به مناسبت روز جهانی معلولان بسیار مناسب با توانمندی‌ها و استعدادهای معلولان در نظر گرفته شده است، افزود: امسال شعار«فراگیرسازی مهم است، دسترسی به آموزش و توانمندسازی برای همه با هر توان» برای این روز بزرگ طراحی شده است که امیدواریم تمامی اقدامات ارگان‌های مربوطه در راستای تحقق این شعار انجام شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با بیان اینکه بعد از اجرای طرح تلفیقی در استان کمتر شاهد بی‌لطفی به کودکان معلول در استان خواهیم بود، بیان کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر با حمایت‌ها و ارائه خدمات توانمندسازی به معلولان از سوی ارگان‌های زیربط شاهد شکوفایی هرچه بهتر دانش‌آموزان معلول در سطح استان بودیم که این اقدام نویدی برای جامعه معلولان استان محسوب می‌شود.

شفایی تصریح کرد: ما باید در راستای تحقق اهداف و شکوفایی استعدادهای کودکان استثنایی در استان و دور شدن آنها از دوره طرد، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم که در این راستا نقش خانواده‌های معلولان بسیار ارزنده و خطیر است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل بیان کرد: برای اینکه به نیازهای معلولان در استان پاسخی مناسب داده شده و اهداف آن‌ها تحقق یابد نیاز است تا زیرساخت‌ها و چارچوب خدمات‌رسانی به این افراد نیز تغییر کند که این اقدام همت والای مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.