اردبیل؛

پیش بینی 400 میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس در کشور

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: امسال 400 میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات مدارس پیش‌بینی شده که حدود 40 درصد اعتبارات سازمان نوسازی مدارس را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید علیان‌نژاد در حاشیه سمینار منطقه‌ای کارشناسان معماری شمال غرب کشور افزود: همه ساله اعتبارات حوزه تجهیزات مدارس افزایش می‌یابد به طوری که طی سال‌های اخیر منابع خوبی در این حوزه جذب شده به طوری که 150 میلیارد تومان در سال 92 و سال گذشته نیز 200 میلیارد تومان در این حوزه اختصاص یافت به طوری که با دو برابر شدن اعتبارات این رقم در سال جاری به 400 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: برای معماری و تجهیز مدارس در قالب یک کارگروه تخصصی عمل می‌کنیم به طوری که در ساخت مدارس هم باید معماری مناسب حقوقی، معنوی، ارزشی و اسلامی رعایت شود و هم تجهیزات مناسب بکارگیری شده و امکان افزایش بهره‌برداری از این فضاها فراهم آید.

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس یادآور شد: ما نماهای اسلامی را برای مدارس پیشنهاد کردیم که قطعا در این زمینه برخی اقدامات و طراحی‌های مناسب آغاز شده تا متناسب با روح و جسم و فضای کالبدی امکان معماری کیفی‌تر و مطلوب‌تر در این حوزه به همراه ساخت و ساز مطلوب مدارس فراهم آید.

علیان‌نژاد بیان کرد: علاوه بر انتخاب مهندسان معمار که در هر اداره کل باید حداقل سه مهندس شامل مهندس معمار و طرح به عنوان رئیس، کمک طراح و نقشه‌کش و یک مهندس معمار ناظر بر پروژه‌ها داشته باشند که این گروه باید به صورت هماهنگ کارها را انجام داده و دنبال کنند.

وی به ضرورت تاکید بر امر نظارت در حوزه معماری درست مدارس اشاره کرد و گفت: در کنار معماری توجه به تاسیسات نیز در ساخت مدارس بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد و در این زمینه تلاش شده است از مهندسان تاسیسات بیشتر و بهتر استفاده شود.

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس دو برابر شدن اعتبارات تجهیزات مدارس را به سیستم‌های گرمایشی مناسب یادآور شد و عنوان کرد: امسال 400 میلیارد تومان در این زمینه منابع پیش‌بینی شده که امیدواریم با پرداخت آن زمینه مناسب‌سازی تجهیزات مدارس فراهم آید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.