اردبیل؛

اجرای منطقه آزاد تجاری اردبیل در 41 هزار هکتار

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: محدوده منطقه آزاد تجاری استان اردبیل که فردا با رای بالای نمایندگان به تصویب می‌رسد بیش از 41 هزار هکتار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت‌الاسلام حبیب برومند افزود: امروز با تلاشی که از هفته‌های پیش نمایندگان استان به ویژه رئیس مجمع در رایزنی با سایر نمایندگان و رئیس مجلس داشتیم بالاخره اولویت طرح منطقه آزاد تجاری در مجلس به تصویب رسید تا فردا شاهد بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی باشیم.

وی گفت: دولت محدوده شمال استان اردبیل را به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام کرده که شامل شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و قسمتی از شهرستان گرمی است.

این نماینده مجلس یادآور شد: این منطقه بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان با ابلاغ دولت به استان اردبیل در محدود 41 هزار هکتار اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

برومند تصریح کرد: تصویب این منطقه که اجرایی شدن آن از سال آینده آغاز خواهد شد زمینه و بستری را فراهم خواهد کرد تا استان اردبیل در مسیر جهش توسعه واقعی قرار گرفته و امکان توسعه و تعالی آن بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

وی گفت: امیدواریم با تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی مقدمات اجرای منطقه آزاد تا آخر امسال در استان فراهم آمده و انتظار می‌رود تا پایان امسال مقدمات و زیرساخت‌های لازم اجرایی شدن این منطقه به وجود آید.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، منطقه ، آزاد ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.