جامعه مسلمانان آمریکا: اسلام در غرب بخشی از راه حل و آشتی است

رئیس شورای امور عمومی مسلمانان آمریکا معتقد است اسلام در غرب بخشی از راه حل و ابزاری برای آشتی دادن اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان در گفتگو با رئیس شورای امور عمومی مسلمانان در آمریکا اوضاع مسلمانان و شرایطی را که آنان هر روز با آن روبرو هستند جویا شده است.

سلام المریاتی در این رابطه می گوید: مسلمانان هم مانند همه مردم آمریکا خواهان برقراری امنیت کامل هستند. آنان هم همچون دیگر ملت ها کار می کنند ، کودکانشان را به مدرسه می برند ، تفریح می کنند و در واقع دارند به لحاظ اقتصادی و اجتماعی از دیگر هم وطنان خود پیشی می گیرند.

وی با اشاره به اتفاق هایی که در خاورمیانه در جریان است افزود: متاسفانه اتفاق هایی که در خاورمیانه می افتد بر نگاه و برداشت دیگران از جامعه مسلمان آمریکا مستولی شده ، اما چیزی که ما می گوئیم این است که مسلمانان در آمریکا دارای هویتی متمایز در زندگی هستند و ما می خواهیم این پیش فرض درباره اینکه مسلمانان واقعی چه کسانی هستند فراگیر شود.

رئیس شورای امور عمومی مسلمانان به ایدئولوژی تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: جامعه مسلمانان در آمریکا هر روز دارد بیش از گذشته با این ایدئولوژی و نیز افراطی گری خشونت آمیز مقابله می کند و مردم هر چه بیشتر با چنین عقایدی آشنا شوند بهتر می توانند هم با تروریسم و هم با بیگانه هراسی مقابله کنند.

المریاتی در پاسخ به ریشه یابی تفکرهای افراطی که ادعا شده منشا آن در خاورمیانه است نیز گفت: متاسفانه برخی کشورها در خاورمیانه که از قضا متحد آمریکا هم هستند منشا و خاستگاه جریان های افراطی و تروریستی اند. لذا ما باید با هر نوع افراط گری خشونت آمیز مقابله کنیم و جامعه مسلمانان در آمریکا هم دارنددقیقا همین کار را انجام می دهند. به عبارت دیگر ، جامعه مسلمانان گرچه مسئولیتی در قبال چنین مشکلاتی ندارند اما برای حل و فصل آن پیشقدم می شوند تا اسلام را آنچنان که هست به دیگران بیاموزند.

وی افزود: شرایط کنونی گرچه بحرانی است اما می توان از آن به عنوان فرصتی برای مسلمانان یاد کرد که شنیده شوند. اسلام در غرب بخشی از راه حل و آشتی است و مسلمانان باید این موضوع را برای کسانی که تلاش می کنند اسلام را در مقابل غرب قرار دهند افشاگری نمایند.

رئیس شورای امور عمومی مسلمانان در آمریکا در پایان از جامعه مدنی، رسانه ها و دولت خواست بدون توجه به آنچه که افراط گرایان تلاش می کنند منتقل نمایند به زندگی عادی مسلمانان نیز نیم نگاهی داشته باشند و در قالب ملتی واحد برای مقابله با تروریسم ، خشونت و افراط گری اقدام کنند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار