به دنبال لفاظی‎های ضد اسلامی ترامپ؛

اظهارات گستاخانه تونی ابوت: غرب باید برتری فرهنگ خود را بر فرهنگ اسلامی نشان دهد

نخست وزیر پیشین استرالیا، در اظهاراتی گستاخانه به مسلمانان اهانت کرد و آن‌ها را «آدمکش‌» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی ابوت، نخست وزیر محافظه کار پیشین استرالیا، روز چهارشنبه ادعا کرد همه فرهنگ‌ها برابر نیستند و غرب باید برتری فرهنگ خود را بر فرهنگ اسلامی نشان دهد. 

نخست وزیر پیشین استرالیا در مطلبی، که در نشریه دیلی تلگراف منتشر شد، در اظهارتی گستاخانه اعلام کرد: «غرب باید برتری آشکار خود را بر فرهنگی که کشتن آدم‌ها را به نام خدا توجیه می‌کند، نشان دهد.» 

تونی ابوت، که کاتولیک است، در پی اختلافات درونی عمیقی که در حزب لیبرال، اصلیترین تشکل سیاسی ائتلاف محافظه‌کار حاکم در استرالیا، به وجود آمد از قدرت ساقط شد و جای خود را در سمت نخست وزیری استرالیا به مالکولم ترنبال داد. 

نخست وزیر پیشین استرالیا، که در گذشته به «راهب دیوانه» معروف بود، ادعا کرد هیچکس نمی‌تواند مشکل بزرگی را که در اسلام وجود دارد، انکار کند. تونی ابوت در ادامه لفاظی‌های خود گفت: «اسلام هرگز دوره اصلاحات و عصر روشنفکری نداشته و به همین علت کثرت گرایی و جدایی دین از حکومت را قبول نکرده است. مردم استرالیا باید برای ارتقای فرهنگ غرب تلاش کنند و هیچ‌گاه به خاطر ارزشهایی که از استرالیا یک کشور آزاد، عادل و آباد ساخته‌ است، احساس شرمندگی نکنند.» 

نخست وزیر پیشین استرالیا ادامه داد: به لحاظ فرهنگی اصلا تحقیر آمیز نیست که از مردم استرالیا بخواهیم نسبت به فرهنگ و تمدن غربی وفادار باشند و حرمت آن را نگه دارند. 

اظهارات تونی ابوت در تقبیح فرهنگ اسلامی و تمجید از فرهنگ غربی در حالی منتشر می‌شود که دونالد ترامپ، نامزد میلیاردر جمهوری خواهان آمریکا، در انتخابات درونی این حزب بر ضد مسلمانان موجی از خشم و اعتراض برانگیخته است. وی مسلمانان را در جامعه آمریکا عناصر نامطلوب توصیف کرده و تاکید کرده است که مسلمانان در آمریکا جایی ندارند. 

این در حالیست اظهارنظرهای تونی ابوت نیز در استرالیا انتقادات شدیدی را به دنبال داشت. بیل شورتن، رئیس حزب مخالف کارگر، ابوت را به تلاش برای ایجاد تفرقه در کشور متهم کرد و گفت تاکید بر برخی مسایل از قبیل برتری فرهنگی و مذهبی اساسا هیچ نتیجه‌ای جز ایجاد اختلاف در کشور به دنبال نخواهد داشت. 

مالکوم ترنبال، جانشین تونی ابوت، نیز به سخنان انتقادآمیز نخست وزیر سابق درباره فرهنگ اسلامی واکنش نشان داد و تاکید کرد: اکثر مسلمانان با افراط گرایی و خشونت مخالفت می‌کنند. ترنبال خاطر نشان ساخت سخنان و اظهارنظرهای سلف وی صرفا عقاید شخصی خودش است. 

نخست وزیر کنونی استرالیا که در رادیو سراسری کشورش سخن می‌گفت، تاکید کرد: «رهبران اکثر کشورهای اسلامی به صراحت تروریسم، افراط گرایی و خشونت طلبی داعش را محکوم می‌کنند. من اطمینان دارم تونی ابوت هم با من هم‌عقیده است که همه ما باید مراقبت باشیم که با گفتار و رفتار خود آب به آسیاب دشمنانمان نریزیم و جنایاتی را که گروه کوچکی مثل داعش مرتکب می‌شود، به همه مسلمانان نسبت ندهیم.»



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
خفه شو تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
اقای تونی ابوت غرب کل تاریخ به وجود اومدنش بیش از دویست وپنجاه سال نیست اما اسلام هزارو چهارصد سال قدمت داره تازه ایران یکی از قدیمی ترین تمدنهای جهان محسوب میشه یه کم تاریخ بخون.
آخرین اخبار