حزب جمهوری خواه فرانسه راهکار سارکوزی برای دور دوم انتخابات را تایید کرد

راستگرایان فرانسه راهبرد ارائه شده از سوی نیکولا سارکوزی برای دور دوم انتخابات منطقه ای را تائید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، راهبرد مورد نظر نیکولا سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه برای دور دوم انتخابات منطقه ای این کشور در نشست دفتر سیاسی جمهوری خواهان فرانسه به تصویب رسید.

در حالی که احزاب راست فرانسه در دور اول انتخابات منطقه ای این کشور نتایج دلسردکننده ای به دست آورده اند،

نیکولا سارکوزی تاکید کرده است که در دور دوم انتخابات احزاب راست برای رقابت با حزب جبهه ملی که در دور اول نتایج چشمگیری به دست آورده است، نه عقب نشینی و نه ادغام فهرستهای انتخاباتی را مد نظر قرار خواهند داد.

سارکوزی که رهبری حزب مخالف راستگرا را بر عهده دارد شب گذشته نیز احتمال هر گونه ائتلاف با جناح چپ را در دور دوم انتخابات منطقه ای فرانسه به منظور مقابله با راستگرایان افراطی جبهه ملی رد کرد.

جناح راست فرانسه در دور اول انتخابات منطقه ای فقط در چهار منطقه از سیزده منطقه پاریس به پیروزی رسیده و در عوض جبهه ملی در شش منطقه نتایج بهتری از رقبای راست خود به دست آورده است.

آلن ژوپه و فرانسوا فیون که در انتخابات مقدماتی راستگرایان فرانسه سال دو هزار و شانزده رقبای نیکولا سارکوزی بودند، اکنون با رئیس جمهور سابق متحد شده و ابراز امیدواری کرده اند که بحث و بررسی خط ایدئولوژیک حزب به پس از انتخابات منطقه ای موکول شود. دور دوم انتخابات منطقه ای فرانسه یکشنبه آینده برگزار می شود.

آلن ژوپه شهردار بوردو در پایان نشست جمهوری خواهان فرانسه در پاریس تاکید کرد مسئله اساسی و مهم این است که مسئولان سیاسی حزب دست به دست هم بدهند و از نامزدهای خود در دور دوم انتخابات حمایت کنند تا بتوانیم نتایج خوبی به دست آوریم.

نتایج نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه اودوکسا به سفارش لوپاریزین صورت گرفته، حاکی از آن است که اگر در دور دوم انتخابات منطقه ای فرانسه که یکشنبه آینده برگزار خواهد شد، راستگرایان فرانسه و جبهه ملی با یکدیگر رقابت کنند، پنجاه و نه درصد فرانسویها به فهرست راستگرایان و چهل و یک درصد آنها به جبهه ملی رای خواهند داد.



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار